افزایش ۸ درصدی تعرفه عوارض ۹۶ در یزد

به گزارش یزدی نیوزدبیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد، از افزایش هشت درصدی تعرفه عوارض شهر یزد در سال ۹۶ خبر داد.

«سیدمحدعلی پاک‌نژاد»  در خصوص تعرفه عوارض ۹۶ شهر یزد، اظهار کرد: احتمالاً بر اساس پیشنهاد شهرداری در سال آینده تخفیفات موردی در عوارض نخواهیم داشت.

وی با اشاره به پیشنهاد شهرداری مبنی برافزایش ۱۵ درصدی تعرفه عوارض ۹۶ گفت: بعد از ورود این لایحه به صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد،‌ طبق نظر اعضای شورا برای سال ۹۶ تعرفه عوارض بر مبنای ارزش املاک تعیین و هشت درصد افزایش یافت.

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد در خصوص افزایش مساحت تابلوهای شناسی سطح شهر یزد افزود: طبق مصوبه شورای شهر تابلوهای نصب شده در پشت‌بام‌ها ممنوع اعلام شد و تابلوهای شناسایی سردر املاک تجاری از یک متر و سی سانت به دو متر افزایش پیدا کردند.

پاک‌نژاد در ادامه با بیان این‌که عرض تابلوهای شناسایی املاک تجاری برابر عرض ملک مجاز اعلام شده است، تصریح کرد: مالکان تابلوهایی که بر اساس تبلیغات بنا شده و کارخانه‌های آن‌ها در استان مستقرند، از معافیت پرداخت عوارض برخوردار می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مصوبه مربوط به پروانه‌های شهرسازی،‌ اظهار کرد: افزایش مدت پروانه از یک سال به دوسال و غیر قابل تمدید بودن پروانه‌های صادر شده از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به این‌که از این پس پروانه‌های شهرسازی از مهلت شش ماهه برخوردار خواهند بود، گفت: متقاضیان دو سال بعد از صدور پروانه شهرسازی مهلت دارند که نسبت به دریافت پروانه ساختمانی اقدام کنند و از تعرفه عوارض بودن پرداخت مابالتفاوت بهره‌مند شوند.

پاک‌نژاد با بیان این‌که اگر افراد بعد از سپری شدن مهلت دو سال موفق به دریافت پروانه ساختمانی نشدند،‌ عوارض قابل پرداخت به نسبت مصوبه روز تعیین و مشمول پرداخت مابه‌التفاوت می‌شود، افزود: پروانه‌های ساختمانی هم که تا قبل از سال ۹۶ صادر شده و مهلت اعتبار آنها به پایان رسیده است برای تمدید مشمول پرداخت سالانه ۱۰ درصد مابه‌التفاوت به‌روز می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که در سال آینده همه تخفیفات طبق جدول‌بندی از ابتدای سال به‌صورت پلکانی انجام می‌شوند،‌ گفت: تا سه ماه سوم سال آینده تخفیفات جاری خواهد بود و بعد از آن کم کم رو به کاهش می‌رود.

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد در پایان عوارض را یکی از اصلی ترین و پایدارترین درآمد شهرداری دانست و بیان کرد: عوارض اصلی‌ترین آیتم تأمین هزینه‌های ساخت و نگهداری شهر محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..