تنها اثر استانی جشنواره فیلم فجر از یزد است

no-thumbs

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم مادری به کارگردانی رقیه توکلی از یزد تنها فیلم راه یافته از استانهای کشور به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش یزدی نیوزعلی غیاثی ندوشن  در نشست خبری به مناسبت سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و هفته قرآن و عترت در یزد افزود: برای نخستین بار فیلمی از بانوی یزدی ساکن در این استان به جشنواره فیلم فجر راه یافته و بسیاری از بازیگران این فیلم نیز از بین هنرمندان یزد انتخاب شده اند.
وی با بیان اینکه در فیلم مادری ظرفیت ها، آثار تاریخی و لهجه و گویش یزدی مشهود است اظهار امیدواری کرد: استقبال مردم و هنردوستان یزدی از این فیلم که در ۲ نوبت و ساعتهای ۱۵ و ۱۹ روز جمعه پانزدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی تک یزد روی پرده می رود مطلوب باشد.
این مسئول با بیان اینکه برای نخستین بار فیلم های راه یافته به جشنواره فیلم فجر در همه مراکز استانهای کشور اکران می شود گفت: بر این اساس ۱۶ فیلم جشنواره فیلم جشنواره شامل مادری، زیر سقف دودی، ماجان، دریاچه ماهی، خفگی، ایتالیا، سد معبر، ٢١ روز بعد، سارا و آیدا، یادم تورا فراموش، ماجرای نیمروز، دعوت نامه، اسرافیل، بن بست وثوق، چراغهای ناتمام و فصل نرگس هر کدام در ۲ نوبت از ۱۴ تا ۲۱ بهمن ماه در سینما تک یزد روی پرده می رود.
غیاثی ندوشن افزود: در این مدت روزانه چهار نوبت و ساعتهای ۱۵، ۱۷، ۱۹ و ۲۱ به اکران فیلم های جشنواره فجر در سینما تک یزد اختصاص دارد.
وی خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند علاوه بر مراجعه به سایت اینترنتی www.cinogram.com برای خرید مجموعه بلیت فیلم ها با تخفیف ۲۰ درصد، بلیت هر فیلم را نیز به قیمت ۱۰۰ هزار ریال از گیشه سینما تک نیز تهیه کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین برنامه های هفته قرآن و عترت در استان گفت: برنامه‌ های این هفته در ۲۸ بخش رقابتی و بخش های غیررقابتی با همکاری و مشارکت همه دستگاهها و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی در سراسر استان اجرا می شود.
غیاثی ندوشن افزود: اکثر برنامه های هفته قرآن و عترت از جمله نمایشگاه این هفته روز شنبه ۱۶ بهمن در مهدیه یزد نمایشگاه افتتاح می شود کتا‌ ب‌ها، منابع علوم قرآن و عترت و توانمندی ‌های موسسه های قرآنی به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی ادامه داد: برگزاری محافل مختلف قرآنی، نشست علمی استادان و فعالان قرآنی، همایش فیلم‌سازان و جشنواره فیلم کوتاه با موضوع قرآن و عترت در اشکذر، همایش قرآنی ویژه بانوان، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، مسابقه تدریس مکتب خانه ای، طراحی پوستر و گرافیک، داستان نویسی و جشنواره رسانه مکتوب از جمله برنامه ‌های هفته قرآن وعترت در استان یزد است.
وی اضافه کرد: اختتامیه برنامه های هفته قرآن و عترت ۲۱ بهمن ماه در مهدیه یزد برگزار و از برگزیدگان بخش ‌های مختلف تجلیل می شود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..