یک مقام مسئول:

قدرت برق نصب شده نیروگاهی یزد به ۲۴۶۰ مگاوات رسید

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان یزد از افزایش تولید برق در استان یزد خبر داد و گفت: قدرت برق نصب شده نیروگاهی در استان یزد به ۲ هزار و ۴۶۰ مگاوات رسیده است.

به گزارش یزدی نیوز محمدحسن صباغ زادگان با اشاره به اینکه در طول برنامه پنجم برای احداث نیروگاه‌ها و تولید برق بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار داشت: وضعیت تولید برق اکنون در استان یزد مطلوب و مازاد بر نیاز استان است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۰ میلیارد کیلووات ساعت برق در استان یزد تولید شده که میزان مصرف ۷ میلیارد کیلووات در ساعت بوده است بنابراین ۳ میلیارد کیلووات برق مازاد بر نیاز در استان تولید شده که به شبکه سراسری تحویل شده است.

صباغ‌زادگان ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه، تولید برق از طریق احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، نیروگاه‌های تولید پراکنده و احداث نیروگاه‌های خورشیدی انجام شده است.

وی بیان کرد: نیروگاه‌های شیرکوه،‌ سرو اردکان و تابان که در طول برنامه پنجم احداث شده اند از جمله نیروگاه‌های سیکل ترکیبی است که برای احداث هر یک از آنها بالغ بر ۹۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان یزد اظهار داشت: برق تولید شده در هر یک از این واحدها ۴۸۰ مگاوات است.

وی در مورد نیروگاه‌های تولید پراکنده نیز بیان کرد: در سال ۹۱ بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان، در سال ۹۲ بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان و در سال ۹۳ بالغ بر ۹ میلیارد تومان برای ایجاد نیروگاه‌های تولید پراکنده هزینه شده است.

صباغ‌زادگان یادآور شد: در سال ۹۴ هیچ سرمایه گذاری در این زمینه انجام نشده اما در سال جاری ۱۰۳ میلیارد و در مجموع در طول برنامه پنجم توسعه ۱۷۶ میلیارد تومان برای تولید پراکنده برق در نقاط مختلف استان از جمله شهرک‌های صنعتی سرمایه گذاری شده است.

وی در مورد احداث نیروگاه‌های خورشیدی نیز عنوان کرد: تاکنون ۲۳ شرکت پروانه احداث را از سازمان انرژی های نو دریافت کرده اند و ظرفیت تولید ۳۰۰ مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی در استان یزد فراهم شده است.

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..