فرصت ۲۲۳ هزار میلیارد ریالی برای سرمایه‌گذاری در یزد

no-thumbs

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: با توجه به اسناد بالادستی، اولویت نخست استان در جذب سرمایه‏‌گذاری صنایع با فناوری بالا و کم آب خواه و خدمات برتر، تعریف شده است.

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد  با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی استان اظهار کرد: این استان با قدمت تاریخی خود، ظرفیت‏ها و پتانسیل‏های اقتصادی و سرمایه‏گذاری مناسبی در بخش‏های صنعت، معدن، کشاورزی، تجارت، گردشگری و خدمات برتر ‏دارد و ویژگی‌هایی چون معادن غنی، قرار گرفتن در مرکز جغرافیایی کشور و وجود زیرساخت‌‏های مناسب، بستری مناسب را برای توسعه استان در زمینه‏‌های مختلف فراهم نموده است.

علی نمازی با بیان اینکه با توجه به اسناد بالادستی استان، اولویت نخست استان در جذب سرمایه‏‌گذاری صنایع با فناوری بالا و کم آب خواه و خدمات برتر، تعریف شده است، افزود: علاوه بر این، موقعیت جغرافیایی استان، آن را مستعد سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی­‌های تجدیدپذیر و به ویژه انرژی خورشیدی نموده، قدرت و وسعت تابش خورشید این استان را به بهشت انرژی خورشیدی ایران، تبدیل نموده است.

وی خاطر نشان کرد: موقعیت استراتژیک استان و قرارگیری درکریدورهای شمالی- جنوبی و شرقی- غربی کشور، زیرساخت مناسبی برای ترانزیت و حمل و نقل زمینی و ریلی ایجاد نموده است.

نمازی شناسایی و احصاء فرصت‌های سرمایه­‌گذاری استان به منظور ارائه به سرمایه­‌گذاران، یکی از اصلی‌­ترین اقدامات صورت گرفته در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: فرصت‌های سرمایه‌­گذاری استان در دو بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شاخص و فرصت‌های سرمایه­‌گذاری عمومی شامل بخش‏‌های انرژی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کشاورزی و همچنین بخش صنعت گردآوری شده­اند.

وی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه­‌گذاری مذکور بر روی سایت مرکز خدمات سرمایه‌­گذاری به آدرس www.investinyazd.ir قابل دسترسی است، اعلام کرد: ارزش ریالی مجموع فرصت‌های سرمایه­‌گذاری شاخص استان حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال و ارزش ریالی مجموع فرصت‌های سرمایه‌گذاری عمومی استان ۱۸۸ هزار میلیارد ریال می‌باشد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد ادامه داد: ارزش مجموع فرصت‌های سرمایه­‌گذاری شناسایی شده در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۳ هزار و ۴۴۶ میلیارد ریال، بخش انرژی ۲۱ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال، بخش کشاورزی ۳ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال و بخش صنعت ۱۵۹ هزار و ۲۰ میلیارد ریال می­باشد.

نمازی شناسایی و تدوین پهنه‌های آزاد جهت استقرار واحدهای مختلف در استان، با توجه به ظرفیت‏‌های موجود نظیر آب، جریان باد و مباحث زیست محیطی و ….، فراهم آوردن زیرساخت‏‌های لازم برای صنایع مورد نظر شامل آب، برق، گاز، راه دسترسی و غیره در این پهنه‌ها، ایجاد سرعت عمل در امور اجرای فرآیند سرمایه‏‌گذاری در دستگاه‏‌های اجرایی استان از جمله اقدامات برای جذب سرمایه‌گذاری استان نام برد.

وی افتتاح و راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، پذیرش هیئت‌های تجاری و سرمایه گذاری در این مرکز و احصاء و گردآوری فرصت‌های سرمایه گذاری استان و مطالعات آنها به منظور بازاریابی و معرفی به سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران را از دیگر اقدامات برای جذب سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد.

یزد اوا 
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..