حمایت صحا از ۱۳ طرح حوزه فناوری اطلاعات استان یزد

به گزارش یزدی نیوزصندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک کشور(صحا) از ۱۳ طرح حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد اعلام حمایت کرد.

«علی وحدت» رئیس صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک کشور(صحا) در نشستی که به همین منظور برگزار شد، اظهار کرد: یزد، یکی از استان‌های پیشگام در توسعه و رونق کسب و کارهای نو در کشور و دارای نیروی انسانی صادق و نخبه است.

وی افزود: رشد کسب و کارهای آی‌تی، مبتنی بر نیروی انسانی نخبه است که استان یزد باتوجه به سرآمدی چندین ساله در کنکور و وجود نیروی انسانی نخبه خود می‌تواند جایگاه خوبی در این حوزه کشور داشته باشد.

وحدت ادامه داد: هم‌اکنون فناوری اطلاعات، حوزه‌ای با صرفه اقتصادی بالاست که با ایجاد ارزش افزوده، سهم موثری در توسعه کسب و کارهای نوآورانه دارد.

وی در خصوص ۲۳ طرح بررسی شده برای ارائه حمایت و تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک کشور(صحا) نیز، اظهار کرد: ۱۳ طرح به ارزش ۲۳ میلیارد ریال بعد از بررسی مورد تصویب قرار گرفته‌اند و چهار طرح نیز به‌علت عدم پردازش ایده و نداشتن مسیر مشخص برای ایجاد بازار مورد تأیید قرار نگرفتند.

این مسئول اضافه کرد: شش طرح دیگر نیز به بازنگری جدی نیاز دارند و به دلیل این که در سطح بسیار کلان مطرح شده و فاقد جزئیات بودند، به صاحبان آن‌ها برای پردازش و تقویت بیشتر بازگردانده شد تا طرح کامل‌تری را ارائه کنیم.

«اکرم فداکار» مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان نیز در این نشست، اساسی‌ترین دغدغه شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد را تأمین مالی عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه با حمایت ویژه صحا و ارتباط مستمری که با صندوق پژوهش و فناوری ایجاد شد، موفق شدیم منابع اعتباری ویژه‌ای برای شرکت‌های استان یزد فراهم کنیم.

وی با اشاره به دستور ویژه رئیس‌جمهور مبنی بر توسعه اشتغال در حوزه آی.‌تی، گفت: دستور ویژه رئیس‌جمهور به وزارت ارتباطات برای توسعه اشتغال، نشان‌دهنده نگاه و رویکرد مثبت دولت به حوزه آی‌.تی و ظرفیت قابل توجه این بخش برای توسعه اشتغال است.

در این نشست «رضا قربانی» رئیس اداره امور اقتصادی و برنامه‌ریزی صحا و «تقی فرهنگ‌نیا» مدیر مرکز رشد IT  پارک علم و فناوری یزد نیز حضور داشتند.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..