سخنگوی شورای شهر یزد:

تعداد بالای ساختمان‌های ناایمن در یزد بحرانی شده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد به ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت نکات ایمنی در شهر یزد تاکید کرد و گفت: تعداد بالای ساختمان‌های ناایمن در یزد یک بحران واقعی است.

به گزارش یزدی نیوزعزت یادگار در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور شهری استانداری یزد، دادستان یزد، مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس نظام مهندسی و جمعی از مدیران عمرانی استان و با موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایفی که بر عهده شهرداری و سازمان‌های تابعه آن است، فرهنگ‌سازی در امور مخلتف است.

وی ادامه داد: همانطور که جلسات خانواده و مذهبی توسط سازمان رفاهی تفریحی شهرداری برگزار می‌شود، آموزش استفاده از کپسول آتش‌نشانی، ایمنی و مواردی از این قبیل هم در شهر یزد از طریق شهرداری دنبال شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه بسیاری از مردم حتی نحوه استفاده از کپسول آتش‌نشانی را هم نمی‌دانند، عنوان کرد: این کار باید ثبت و زمان‌بندی شود که هم در این شورا و هم در شورای دیگر همه پیگیر آن باشند.

یادگار خاطرنشان کرد: نباید فعالیت‌ها به صورتی باشد که پس از فروکش کردن موضوع حادثه پلاسکو، بحث ضرورت ایمن شدن نقاط مختلف شهر به ویژه ساختمان‌های عمومی فراموش شود و هیچ کسی دنبال ایمنی نباشد.

وی ادامه داد: پیشنهادهایی که در ارتباط با همکاری نظام مهندسی، شهرداری و راه و شهرسازی در این نشست ارائه شد، با مشارکت مدیریت بحران انجام شود تا بودجه لازم برای اجرای کامل طرح‌ها ارائه گردد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: اینکه ساختمان‌های ناایمن در یزد زیاد داشته باشیم، یک بحران تلقی می‌شود چرا که در صورت بروز حادثه، این ساختمان‌ها می‌تواند جان تعداد زیادی از مردم را در خطر اندازد.

تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..