مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد:

ضریب نفوذ بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ۲۱.۹ درصد است / دعوت از مردم برای عضویت در این صندوق و استفاده از مزایای بیشمار آن

صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر به منظور زیر پوشش قرار دادن روستاییان، عشایر و کشاورزان در تمام مناطق استان و شهرهای دارای جمعیت زیر 20 هزار نفر تشکیل شده است و افراد می‌توانند به صورت اختیاری و داوطلبانه زیر پوشش این بیمه قرار گیرند.

به گزارش یزدی نیوز ، حسن ابراهیمی ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به امکان ایجاد شده برای بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در زمینه بیمه اظهار داشت: صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر به منظور زیر پوشش قرار دادن روستاییان، عشایر و کشاورزان در تمام مناطق استان و شهرهای دارای جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر تشکیل شده است و افراد می‌توانند به صورت اختیاری و داوطلبانه زیر پوشش این بیمه قرار گیرند.

 
وی با اشاره به هزینه‌های قابل پرداخت توسط بیمه‌شدگان و نحوه دریافت آن عنوان کرد: افرادی که قصد قرار گرفتن زیر پوشش این بیمه را دارند، ۱۰ درصد حق بیمه آنها توسط دولت و پنج درصد نیز توسط بیمه پرداخت می‌شود.
 
ابراهیمی با بیان اینکه حق بیمه بر اساس میزان درآمد افراد محاسبه می‌شود، خاطرنشان کرد: رقم قابل پرداخت توسط بیمه‌شدگان از ۱۸۰ هزار تومان تا ۴۲۰ هزار تومان متغیر است که این رقم به منظور رفاه حال کشاورزان، روستاییان و عشایر به صورت سالانه دریافت می‌شود.
 
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد ادامه داد: این بیمه مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوتی را در تعهدات خود دارند و بیمه‌شدگان از این سه خدمت بهره‌مند می‌شوند.
 
وی یادآور شد: برای بیمه بازنشستگی حداقل پرداخت ۱۵ سال حق بیمه و ۶۰ سال سن مدنظر است و مستمری از کارافتادگی و فوت نیز شرایط قانونی خود را دارد که بیمه‌شدگان از آن مطلع هستند.
 
ابراهیمی، مجموع افرادی که زیر پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند را تا پایان آذرماه امسال ۸۹ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ضریب نفوذ این بیمه در استان یزد ۲۱.۹ درصد که امیدواریم با توجه به جمعیت روستایی، عشایری، کشاورزان و تعداد شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان یزد، این میزان افزایش پیدا کند.
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم از وجود این بیمه بی‌اطلاع هستند، خواستار همکاری رسانه‌ها و کشاورزان و عشایر و روستاییان برای اطلاع‌رسانی از این بیمه شد.
منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..