مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد:

حضور ۲ کنسرسیوم صادراتی از استان یزد در نمایشگاه عمان

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد از حضور کنسرسیوم های صادراتی خوشه محصولات کنجدی و خوشه سنگ استان یزد در نمایشگاه توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در عمان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، "سید مسعود عظیمی" با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و پیاده سازی سیاستهای حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ، حضور دو کنسرسیوم صادراتی از استان یزد در این نمایشگاه برنامه ریزی و اجرایی شد.

عظیمی افزود: هدف از حضور در این نمایشگاه ، شناسایی بازار کشور عمان و تعیین نوع مصرف و سلیقه مردم این کشور و همچنین بررسی و ایجاد نمایندگی در عمان و انجام مذاکرات اولیه با طرف های عمانی بود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه که با حضور وزیر صنعت،‌معدن و تجارت کشورمان و مقام های عمانی گشایش یافت،‌ بیش از ۹۰ شرکت ایرانی در ۱۲ گروه کالایی شامل مواد غذایی، صنعتی، مصالح ساختمانی، فرش ماشینی، خدمات فنی ـ مهندسی، محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی، مواد شوینده و شیمیایی، لوازم خانگی، فلزات، معادن، نفت و گاز و پتروشیمی مشارکت کرده‌اند.

عظیمی خاطر نشان کرد: استقبال مردم عمان از محصولات کنجدی ارائه شده در غرفه استان یزد نشان از مقبول بودن محصولات تولیدی بوده و فروش مناسب این محصولات گواهی بر این موضوع است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد همچنین با اشاره به کیفیت بالای فراوری سنگ استان و وجود بازار مناسب در این کشور گفت : سنگ فراوری شده از معادن سنگ استان یزد بسترهای مناسبی برای صادرات دارد و در این زمینه مذاکراتی نیز توسط اعضای کنسرسیوم برای توسعه صادرات انجام شده است.

وی با اشاره به حمایت های دولت از بخش خصوص اظهار داشت: با توجه به رکود بازارهای داخلی، تنها راه رونق و برون رفت واحدهای صنعتی کوچک و متوسط حضور در بازارهای صادراتی است که لازمه آن توانمندسازی این واحدها و حمایت دولت در راستای این برنامه ها می باشد.

گفتنی است: این نمایشگاه از ۵ الی ۸ بهمن ماه سال جاری در مسقط پایتخت عمان برگزار شد.

بخش نظردهی بسته شده است..