نماینده یزد و اشکذر: فرآوری صنایع استان حفظ شود

no-thumbs

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه هر چه قدر نگاه خود را محدود تر نماییم به همان اندازه از ظرفیت های کمتری نیز برخوردار هستیم ، گفت: باید تمام تلاش خود را در جهت حفظ فرآوری صنایع استان به کار گیریم.

به گزارش یزدی نیوزسید ابوالفضل موسوی  در نشستی با دهیاران و شوراهای بخش خضرآباد افزود: در راستای حفظ فرآوری صنایع نباید موقعیت مکانی برای ما چندان اهمیت داشته باشد آنچه مهم است حفظ فرآوری صنایع استان است.
وی خاطر نشان نمود: آلودگی صنایع با تکنولوژی و علم روز قابل کنترل است ، بنابراین باید اجازه داده شود تا صنایع مستقر شوند و از طرف دیگر پیگیریهای لازم صورت گیرد تا آلودگی های ناشی از آن کنترل شود.
موسوی افزود: باید با پیگیرهای منظم عوارض صنایع آلاینده در درجه اول به مناطق نزدیک به این صنایع آلاینده تعلق گیرد.
وی با بیان اینکه استان یزد ۵۰ سال است که در دایره کم آبی قرار گرفته است خاطر نشان نمود: ۲۸ سال است که استان یزد با خشکسالی روبروست ، بنابراین چالش ما در حال حاضر بحث آب است که در مجلس شورای اسلامی نیز به آن پرداخته می شود.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح نمود: در استان یزد از ۱۰۰ درصد مصرف آب، ۹۱ درصد آن در بخش کشاورزی مصرف می شود ، بنابراین برای حفظ آب آشامیدنی باید به سیستم های نوین آبیاری در بخش کشاورزی روی آورد.
فرماندار اشکذر ضمن بیان اینکه بخش خضرآباد دارای ۱۹ روستای بالای ۲۰ خانوار است افزود: مهمترین مسئله بخش خضرآباد بحث آب است که در تابستان اگر آبرسانی سیار انجام نشود خیلی از روستاهای این بخش آب آشامیدنی مورد نیاز خود را نخواهند داشت.
وی یادآور شد: در این راستا جهت انتقال آب به بخش خضرآباد مجتمع آبرسانی امام حسین ( ع ) با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان مصوب و کار آب رسانی به بخش خضرآباد توسط این مجتمع آغاز شده که در ابتدا تنها آبرسانی به خود شهر خضرآباد صورت می گیرد که امید است تا پایان سال ۹۷ کل آبرسانی به روستاهای بخش خضرآباد انجام شد.
محمد علی شاه حسینی تصریح نمود: عمده صنایع بزرگ شهرستان در بخش خضرآباد مستقر است که فولاد آلیاژی را می توان مهمترین آن بیان کرد.
وی افزود: یکی از دغدغه های مردم این بخش از شهرستان بحث آلودگی ناشی از صنایع آلاینده است که تا کنون اقدام های موثری در جهت جلوگیری از استقرار واحدهای جدید صورت گرفته است .
شاه حسینی مسئله مهم دیگر بخش خضرآباد را موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی عنوان کرد و خاطر نشان نمود: این موضوع مشکلاتی را درشهرستان به وجود آورد که مدیریت لازم جهت رفع آن صورت گرفت .
گزارش دیگری حاکیست نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک شورای اداری و کمیته برنامه ریزی شهرستان اشکذر گفت: رویکرد عمومی نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه به قشرکارگر، بازنشستگان، مسائل فرهنگی ، شهرهای کوچک ، روستاها و دهیاری ها است .
به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل موسوی اظهار داشت: میانگین میزان پیشرفت فیزیکی تمامی برنامه های ۱ تا ۵توسعه جمهوری اسلامی ایران حدود ۲۵ درصد است که باید تلاش نماییم با همکاری و همدلی و نیز با توجه به قابلیت هایی که در برنامه ششم توسعه دیده می شود این میانگین را به ۵۰ درصد افزایش دهیم .
وی با بیان اینکه یکی از مباحثی که در برنامه ششم توسعه به آن توجه شده ، بحث آلایندگی واحدهای صنعتی در حوزه شهرستان ها است افزود: در این راستا نمی توان جهت جمع کردن واحد آلاینده اقدامی کرد چون سرمایه گذاری فراوانی صورت گرفته ولی در جهت کاهش آلایندگی آن می توان اقدام کرد و تمام دستگاه ها بنابر جایگاه دولتی خود باید در این راه همکاری نمایند.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه کشور در حوزه معدن ، تشکیل شورای معدن مد نظر قرار گرفته شده که بر این اساس درصدی از درآمد معدن به استان های دارای معدن اختصاص می یابد.
وی تصریح نمود : تامین آب اولویت اول مسوولان استان و شهرستان ها است ولی باید در نحوه پیگیری این مهم تلاش نماییم هم نظری صورت گیرد.
موسوی افزود: توسعه گردشگری یکی از برنامه های مهمی است که در برنامه ششم توسعه کشور به آن اشاره شده است که باید در این راستا اقدام اساسی صورت گیرد.
وی با اشاره به نزدیکی انتخابات شوراهای شهر یادآور شد: انتخاب درست تر و اساسی تر شوراهای شهر منجر به بازدهی بهتر خواهد شد ، بنابراین باید با دقت نظر بیشتر شوراهای شهر را انتخاب نماییم .
فرماندار اشکذر ضمن اشاره به برخی از پتانسیل ها و نقاط قوت شهرستان خاطر نشان کرد: نکته ای که در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد نقش مردم در توسعه یافتن این شهرستان است .
وی با بیان اینکه مهمترین مشکل استان یزد بحث آب و خشکسالی های پی در پی است از نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خواستار شد که مدیریت خشکسالی در بخش کشاورزی ، توجه ویژه به کشاورزی دانش بنیان ، استفاده مناسب آب در بخش کشاورزی و صنعت ، مصوبه های حمایتی در پرداخت تسهیلات کم بهره برای کشاورزانی که از آبیاری تحت فشاراستفاده می نمایند در کارگروه ها و نشست های تصمیم گیری مجلس مد نظر قرار گیرد.
محمد علی شاه حسینی ضمن اشاره به اینکه شهرستان اشکذر تنها شهرستانی است که دارای منطقه ویژه اقتصادی غذا و دارو است تصریح کرد: با توجه به اینکه سرمایه گذاری بالغ بر هزار میلیارد تومان جهت راه اندازی منطقه اقتصادی غذا و دارو نیاز است از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار این هستیم تا حمایت های دولت در مجلس جهت استقرار و راه اندازی منطقه ویژه غذا و دارو صورت گیرد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..