روزهای خوش برای کویرنشینان فرا رسید:

برف و باران انتظار یزدی‌ها را پایان داد/ بارش نخستین برف زمستانه در ارتفاعات

پس از ماه‌ها انتظار برای بارش باران، روزهای خوش برای کویرنشینان یزد فرا رسید و طی دیشب و امروز بارش برف و باران در مناطق مختلف استان یزد موجی از شادی در یزد به راه انداخت.

به گزارش یزدی نیوزیزدی‌ها که امسال تنها یک برف را در روزهای سرد آذرماه تجربه کرده بودند و بقیه پاییز و زمستان را تقریبا در خشکی به سر برده بودند، از شب گذشته شاهد بارش باران زمستانی بوده‌اند و این بارش‌ها تا صبح امروز ادامه داشت.

برف نیز در مناطق کوهستانی و ارتفاعات یزد مردم این مناطق به ویژه کشاورزان را ذوق زده کرد.

بارش برف در سخوید، منشاد، بیداخوید و مناطق کوهستانی شهرستان‌های مهریز و تفت از شب گذشته آغاز شد و در برخی مناطق تا صبح امروز ادامه داشت.

یزدی‌ها که امسال نیز با کاهش شدید بارندگی‌ها مواجه بودند،‌ در برخی مناطق بارش ۲۵ میلی‌متری باران را تجربه کردند.

بارش برف نیز در مناطقی نظیر سانیج ۱۲ سانتی‌متر، بیداخوید ۹ سانتی‌متر، دره زرشک پنج سانتی‌متر، نصرآباد، زردین و سخوید ۶ سانتی‌متر گزارش شده است.

بقیه مناطق استان نیز باران را تجربه کردند به نحوی که در شهر بافق ۴.۸ میلی‌متر، کوشک در شهرستان بافق ۱۷.۵ میلی‌متر هرات ۱.۹ میلی‌متر، بختیاری ۱۵ میلی‌متر ، چنارناز ۱۲.۶ میلی‌متر، کرخنگان ۹.۵ میلی‌متر، رباط پشت بادام ۶.۴ میلی‌متر، حاجی‌آباد زرین ۶ میلی‌متر و مزرعه آقای خرانق سه میلی‌متر گزارش شده است.

بر اساس گزارش‌های هواشناسی تقریبا تا یک ماه آینده به ویژه هفته‌های سوم و چهارم بهمن‌ماه،  شرایط برای بارندگی‌های مؤثر در نواحی مرکزی و جنوبی ایران رخ خواهد داد.

همچنین بر این اساس آخرین تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی، تا فردا، پنجم بهمن‌ماه، استان تحت تاثیر موج ناپایدار قرار خواهد گرفت که پیامد آن گاهی افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و در بعضی ساعات بارش باران و برف و مه‌آلودگی و از روز دوشنبه کاهش قابل ملاحظه دما و سرما و یخبندان است.

دمای هوای استان نیز به دنبال این بارش‌ها کاهش محسوسی داشته است به نحوی که دمای هوا هم‌اکنون در یزد دو درجه سانتیگراد است و فردا در همین ساعات به منفی یک درجه نیز خواهد رسید.

مرکز استان یزد نیز شاهد بارش ۶.۲ میلی‌متری باران بوده است و همین میزان بارش سبب آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها شده و رفت و آمد در برخی مناطق شهر به ویژه حوالی پل‌های زیرگذر به کندی انجام می‌شود.

فارس

بخش نظردهی بسته شده است..