ضرورت جابه‌جایی‌ زندانیان غیربومی از یزد

به گزارش یزدی نیوز،رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شهر یزد،‌ گفت: انتقال زندانیان غیر بومی به شهرهای خودشان یکی از اقدامات زیربنایی در راستای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی یزد است.

 « وحیدرضا خباززاده» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور تمام اعضای شورای شهر برگزار شد، ضمن عرض تسلیت بابت شهادت چند طن از آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسکوی تهران، اظهار کرد: خوشبختانه شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد در سال گذشته بودجه مناسبی برای ایمن‌سازی و تجهیز آتش‌نشانی یزد منظور کردند.

وی ایمن‌سازی ساختمانی مسکونی و تجاری و همچنین تدوین برنامه‌های ایمن‌سازی برای بازارهای سنتی یزد را یکی از ضرورت‌های اجرایی در راستای مدیریت بحران احتمالی در یزد دانست و بیان کرد: کاهش هرگونه تلفات جانی و مالی در مواقع بحرانی وظیفه تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد پیشگیری از بروز حادثه و کاهش تلفات را از دیگر ضرورت‌های برنامه‌ریزی و اجرایی و عنوان کرد و ادامه داد: جذب مشارکت عمومی در راستای ایمن‌سازی منازل مسکونی و بازارهای سنتی یزد ضروری است.

خباززاده در بخش دیگری از سخنان خود در مورد حقوق پرسنل شهرداری گفت: حقوق برخی از پرسنل شهرداری یزد در مقایسه با با دیگر کارمندان نیاز به بازنگری دارد و شورای اسلامی شهر یزد و کمیسیون برنامه و بودجه سعی کرده با تصویب حق مسکن و پاداش فاصله موجود بین حقوق پرسنل شهرداری با دیگر دستگاه های همتراز را کاهش دهد.

وی با بیان این که متأسفانه هنوز مصوبات شورای شهر در مورد منظور کردن حق مسکن و پاداش پرسنل شهرداری اجرایی نشده و به پیگیری بیش از پیش شهردار نیاز دارد،‌ افزود: تأمین نیازهای حداقلی پرسنل یکی از اولویت‌های اجرایی مدیریت منابع انسانی دستگاه‌هایی نظیر شهرداری است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مشکلات فرهنگی که نتیجه حضور برخی از خانواده‌های زندانیان غیربومی در شهر یزد ایجادشده، یکی از مشکلات جدی شهر یزد است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باتوجه به تبصره سه ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی مصوب مجلس شورای اسلامی زندانیان غیر بومی باید به شهرهای خودشان فرستاده شوند،‌ که متأسفانه به دلیل عدم اختصاص بودجه لازم این بند مهم اجرایی نشده و معضلات آن گریبانگیر شهرها شده است.

خباززاده‌ در پایان با تأکیدبر حضور زندانیان یزدی در شهر یزد و ضرورت انتقال زندان از محل کنونی به محل تعیین شده، خاطرنشان کرد: در خضرآباد زمینی برای احداث زندان جدید در نظر گرفته شده که به تخصیص بودجه توسط نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و استاندار نیاز دارد.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..