استاندار یزد:کارآفرینی محور توسعه استان است

no-thumbs

استاندار یزد با بیان اینکه نگاه‌ها باید به سمت خلاقیت و کارافرینی و ایده‌پردازی تغییر کند گفت: کارآفرینی محور توسعه استان است.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی  در یازدهمین آیین تجلیل از کارآفرینان نمونه استان در محل اتاق بازرگانی یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: در رابطه با مباحث کارآفرینی باید به کارهایی که در استان انجام شده بپردازیم چراکه برای آفرینش کار به الزاماتی نیاز است.

وی ایده‌ها را یکی از الزامات کارآفرینی برشمرد و ادامه داد: باید این ایده‌ها را پردازش کرد و بعد از آن که قابلیت تجاری‌سازی پیدا کرد مورد توجه قرار گیرد و به سمت سرمایه‌گذاری هدایت شود.

استاندار یزد با بیان اینکه ایده‌ها نیز باید توجیه اقتصادی داشته باشد اضافه کرد: باید صاحبان ایده و ایده‌پردازان نیز مورد تقدیر و تجلیل قرار گیرند که ایده‌ها را پردازش کرده و به سمت تجاری‌سازی هدایت می‌کنند که پیشنهاد دارم در جشنواره‌های آتی شاهد حضور آن‌ها نیز باشیم.

وی با بیان اینکه شور و عشق و انرژی در وجود جوانان بیشتر دیده می‌شود عنوان کرد: کارآفرینی با همین ایده‌های ساده شروع می‌شود و کم‌کم رشد می‌کند که بر اساس ایده‌های شکل گرفته و از سوی جوانان است.

میرمحمدی شروع کارآفرینی را از ایده‌های کوچک و جرئی دانست و اظهار داشت: با حمایت سرمایه‌گذاران می‌توان ایده‌های کوچک را به سرمایه‌گذاری و تولیدات بزرگ و ملی تبدیل کرد و زمینه‌ساز اشتغال شد.

وی با تاکید بر اینکه ایده‌پردازی محدود نیست و بسیار گسترده است تصریح کرد: استان یزد از ایده‌پردازان خوبی برخوردار است و نگاه‌ها نیز به این موضوعات تغییر کرده است.

استاندار یزد با بیان اینکه تغییر دیدگاه از عوامل کارآفرینی است اضافه کرد: موارد متعددی داریم که نشان از تغییر نگاه است و سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شده است نشان از وسعت دیدگاه‌ها دارد.

وی یکی از این تغییرات ایجاد شده تغییر نگاه به خانه‌های مسکونی و مخروبه قدیم دانست و گفت: این خانه‌ها با بازسازی و مرمت به مکانی برای بازدید گردشگران و جذب توریست تبدیل می‌شود.

میرمحمدی با اشاره به جایگاه استان در حوزه‌های آی.تی و آی.سی.تی گفت: امروز در استان صاحب منطقه ویژه علم و فناوری هستیم و از پنج استان‌های ویژه کشور در این زمینه به شمار می‌رویم که جایگاه رفیع استان یزد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به صادرات فناوری از استان یزد اظهار داشت: در این زمینه رتبه دوم در کشور را داریم و در حال حاضر مرکز رشد شتاب‌دهی و دانش‌آموزی و مرکز فناوری آب را در استان داریم ضمن اینکه در دانشگاه یزد نیز مرکز شتاب‌دهنده نوآوری را در دهه فجر توسط معاون رئیس جمهور بهره‌برداری خواهیم کرد.

استاندار یزد با اشاره به اینکه شرایط رشد و توسعه استان فراهم است افزود: متاسفانه در سطح کشور با بیکاری فارغ‌التحصیلان مواجه هستیم که باید با تقویت فرهنگ کار نسبت به حل معضل اشتغال هم اقدام کنیم چراکه در سطح کارگری بیکاری نداریم اما در سطح فارغ‌التحصیلان به دلیل نوع نگاه میزنشینی دارای بیکاران زیادی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید تنها در برخی مشاغل متمرکز شد اظهار داشت: باید جوان ما با تغییر در نگاهی که دارد بتواند به درامد و نشاط روحی و روانی برسد و از سرخوردگی و افسردگی دور باشد که این نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

میرمحمدی از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه را تشکیل مرکز سرمایه‌گذاری در استان برشمرد و تصریح کرد: احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز انجام شده و باید برای جذب سرمایه‌گذار اقدام کنیم تا بتوانیم برای توسعه اشتغال استان اقدام موثری کرده باشیم.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..