سهم محرومان در مصارف زکات یزد از ۱۷ به ۴۸ درصد رسید

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد گفت: سهم محرومان در مصرف زکات استان از ۱۷ درصد در سال گذشته، به ۴۸ درصد در ۹ ماهه امسال رسید.
محسن علیزاده در نشست شورای زکات استان یزد در ارتباط با عملکرد ستاد زکات یزد اظهار داشت: در سال گذشته، چهار میلیارد و ۶۶۹ میلیون ریال زکات فطریه عام و سادات جمع‌آوری شده و در ۹ ماهه امسال در این حوزه سه میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریال جمع‌آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه زکات واجب هم در سال گذشته در ۷۸۴ میلیون ریال جمع‌آوری شد که کل مبلغ این حوزه در ۹ ماهه امسال، ۴۴۶ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد در ارتباط با زکات مستحبه استان یزد گفت: در این حوزه سال گذشته ۸۶ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال و در ۹ ماهه امسال، ۴۹ میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال جمع‌آوری شده است.

علیزاده تصریح کرد: جمع‌آوری زکات حوزه انتظامی یزد در سال گذشته ۲۳۳ میلیون ریال و در ۹ ماهه امسال ۲۵ میلیارد و ۹۵۷ میلیون ریال بوده است.

وی به جمع‌آوری زکات توسط مراکز نیکوکاری اشاره کرد و گفت: در این مراکز سال گذشته ۵۱۲ میلیون ریال زکات فطریه عام و سادات و امسال ۲۷۷ میلیون ریال جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در بخش زکات واجب هم مراکز نیکوکاری ۲۹ میلیون ریال در سال گذشته و ۳ میلیون ریال در ۹ ماهه امسال زکات جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: در بخش زکات مستحبه، سال گذشته مراکز نیکوکاری یزد مبلغی جمع‌آوری نکردند و امسال در این مراکز ۲۱ میلیون ریال دریافت شده است.

علیزاده در ارتباط با هزینه‌کرد زکات جمع آوری شده در استان یزد گفت: سال گذشته ۱۵ میلیارد و ۴۴۴ هزار میلیون ریال در بخش محرومان و ۷۷ میلیارد و ۴۱۶ میلیون ریال در بحث زکات پروژه هزینه شده است.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال هم ۳۸ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال در بحث زکات محرومین و ۴۱ میلیارد و ۲۸۱ میلیون ریال در بحث زکات پروژه هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد افزود: در مجموع سال گذشته ۹۲ میلیارد و ۸۶۱ میلیون ریال و امسال ۷۹ میلیارد و ۳۸۷ میلیون ریال هزینه شده است.

علیزاده درصد پرداختی به محرومان در سال گذشته را ۱۷ و امسال در ۹ ماهه را ۴۸ درصد دانست و گفت: درصد پروژه بر خلاف سهم محرومان که با افزایش روبه‌رو بوده، از ۸۳ درصد سال گذشته به ۵۲ درصد در ۹ ماهه امسال رسیده است.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..