ترافیک کوچه‌ حنا، داد یزدی‌ها را درآورد

به گزارش یزدی نیوز«کوچه حنا» یکی از کوچه‌های پرتردد محله قدیمی ملافرج الله در مرکز شلوغ و پراذحام شهر یزد است که ترافیک آن نه تنها داد عابران را درآورده بلکه ساکنان این محله نیز از تحمل چنین وضعیتی برای زندگی شکایت دارند.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، این محله که دقیقاً در وسط چهار خیابان پرتردد شهر یعنی خیابان‌های فرخی و دهم فروردین و بلوارهای آیت الله طالقانی و شهید منتظرقائم قرار گرفته، دارای دو کوچه اصلی در وسط محله است که یکی بلوار طالقانی را دهم فروردین و دیگری نیز بلوار شهید منتظرقائم را به بیمارستان شهید رهنمون و اورژانس تخصصی خیابان فرخی متصل می‌کند.  

از همین رو نیز بسیاری از شهروندان برای فرار از ترافیک خیابان‌ها و بلوارهای فوق، از این کوچه‌ها که در میان محله تقاطعی را ایجاد کرده است به عنوان راه میانبر استفاده می‌کنند و در واقع عمده ترافیک این معابر در ساعت شلوغ روز به داخل این کوچه‌ها و محله هدایت می‌شود.

از طرفی دیگر به دلیل واقع شدن این منطقه در مرکز شهر و نزدیکی آن به مراکز درمانی و آزمایشگاه‌های پزشکی شهر، تعداد زیادی از پزشکان اقدام به راه‌اندازی مطلب در این محدوده کره‌اند که بر بار ترافیکی این منطقه افزوده است.

اگر از وجود چند باب مسافرخانه و سوئیت در این محله که برای پذیرایی از بیماران غیربومی این مراکز درمانی در نظر گرفته شده است، همچنین وجود استادیوم بزرگ شهید پاکن‍‍ژاد و مجموعه‌های ورزشی پیرامون آن و واحدهای صنفی مستقر در دو خیابان اصلی این محله بگذریم، می‌توان باریک بودن این معابر و نبود پارکینگ را مهمترین معضلات اهالی این محله ذکر کرد به نحوی که حتی بعضاً اهالی برای تردد و پارک خودروی خود نیز دچار مشکل می‌شوند.

«رضادهقان» از اهالی قدیمی این محله می‌گوید: علت ترافیک «کوچه حنا» مراجعان زیاد مطب پزشکان سرشناس واقع در این محله است که علاوه بر بیماران بومی، بیماران غیربومی را از دیگر استان‌ها برای معالجه به سوی خود کشانده‌اند.

«محمدتوسلی» دیگر ساکن این محله هم با گلایه از ترافیک معابر اصلی محله، به نبود پارکینگ برای مراجعان به مراکز پزشکی واقع در محله اشاره و اظهار می‌کند: متاسفانه حتی مجموعه ورزشی شهید پاکنژاد نیز فاقد محلی برای پارک خودروی مراجعان است.

«حسن خادم رضوی» از دیگر شهروندان این محله هم خواستار اصلاح هندسی در معابر این محله، ایجاد پارکینگ‌های درون محله‌ای و در صورت امکان خروج مطب پزشکان از این محله است.

«احمد نادری نسب» مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد در خصوص این مشکلات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، اظهار می‌کند: برای پارک خودروی مراجعان کلینیک تخصصی و فوق تخصصی خاتم‌الانبیاء و مطب پزشکان واقع در ورودی کوچه حنا از سمت بلوار طالقانی، پارکینگ در پشت کلینیک خاتم‌الانبیاء در نظر گرفته شده و پارکینگ دیگری نیز برای ساختمان پزشکان واقع در بلوار طالقانی در حال ساخت است که قطعاً در بهبود ترافیک کوچه حنا نقش خواهد داشت.

وی خاطرنشان می‌کند: به دلیل بافت قدیمی و مسکونی محله، در حال حاضر امکان ساخت پارکینگ در داخل محله وجود ندارد.

نادری‌نسب همچنین به اقداماتی نظیر یک طرفه کردن کوچه حنا، نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی از جمله تابلوی «پارک مطلقاً ممنوع» و «تعیین مسیر» در راستای رفع موانع ترافیکی این معبر پرتردد اشاره می‌کند.

«محسن دهقان» مسئول املاک منطقه ۲ شهرداری نیز از طراحی بلواری در حد فاصل بیمارستان شهید رهنمون در خیابان فرخی تا داروخانه امام‌زاده یزدی در بلوار شهید منتظرقائم برای رفع مشکل ترافیک این محدوده خبر می‌دهد.

وی با بیان این که شهرداری از سال جاری نسبت به تملک پلاک‌های در مسیر این طرح اقدام کرده است، عنوان می‌کند: البته در صورت تامین اعتبار و بودجه لازم باید نسبت به آزادسازی تعدادی از املاک در مسیر طرح که متعلق به اوقاف است نیز اقدام شود تا در مرحله بعد طرح وارد فاز اجرایی شود.
 

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..