IT، اولویت اول اشتغالزایی در استان یزد

no-thumbs

مدیر ملی طرح توسعه اشتغال در رسته فناوری اطلاعات طرح تکاپو، اولویت اشتغال در استان یزد را براساس این طرح، در حوزه فناوری اطلاعات(IT) اعلام کرد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد ابطحی» در مورد تبیین طرح توسعه رشته‌های پر اشتغال منطقه‌ای موسوم به طرح تکاپو، اظهار کرد: بر اساس مطالعات سطح ملی و استانی، امکان خلق کسب و کارهای جدید در حوزه‌های مختلف فراهم شده است که برای تحقق آن می‌بایست ابتدا اطلاعات اشتغال استان‌ها تهیه و سپس رسته‌های پر اشتغال شناسایی شود.

وی با اشاره به این که فاز اجرایی طرح تکاپو عملاً از اواخر اردیبهشت سال جاری شروع شده است، افزود: با توجه به عدم دسترسی به اطلاعات کامل استانی، شاخص‌های کلی بررسی و مقرر شد که ابتدا در استان یزد در حوزه فناوری اطلاعات کار شود و سپس به سایر حوزه‌ها تسری یابد.

ابطحی ادامه داد: بر همین اساس نیز می‌بایست اشتغال را به صورت درون‌زا در استان توسعه داد تا هم کسب و کارهای موجود تقویت شود و هم بتوان رسته‌های جدید را ایجاد کرد.

محمد حسین ریاحی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز بیان کرد: در حال حاضر هدف ما در طرح تکاپو ایجاد ارزش افزوده با رویکرد IT در کسب و کارهاست.

وی ادامه داد: همچنین ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که می‌بایست آنها را به IT لینک داد و در این رابطه قطعاً می‌بایست موضوع را جامع‌تر ببینیم و راه‌حل‌هایی به عنوان تکمیل کننده فرآیند IT بیابیم، از این رو برنامه ریزی جهت اشتغال پایدار از همه امور مهمتر است .

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..