معاون میراث:

یزد آماده استقبال از راهنمایان گردشگری ۳۵ کشور

بافت تاریخی یزد برای بازدید «کنوانسیون راهنمایان گردشگری» از ۳۵ کشور آماده می شود.

به گزارش یزدی نیوز«ساشا ریاحی مقدم»، معاون اداره میراث فرهنگی استان یزدطی نشستی گفت: با توجه به اینکه راهنمایان گردشگری قرار است از محورهایی که همسو با محدوده ثبت جهانی هستند بازدید کنند، اداره‌کل میراث فرهنگی استان یزد درحال آماده سازی اقدامات ساماندهی و مرمت بافت و بناها با مشارکت شهرداری است.

او با بیان این‌که کنوانسیون راهنمایان گردشگری از ۳۵ کشور دنیا قرار است ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه از شهرهای یزد و میبد بازدید کنند، ادامه می‌دهد: هم اکنون درحال انجام یک‌سری اقدامات ساماندهی و مرمت بافت و بناها با مشارکت شهرداری هستیم؛ این درحالی است که باغ ثبت جهانی شده دولت‌آباد و دخمه زرتشتیان از جمله اماکنی هستند که خارج از محدوده عرصه بافت تاریخی یزد هستند که به صورت جداگانه در حال آماده‌سازی آنها برای بازدید راهنمایان گردشگری کشورهای مختلف هستیم.

«ریاحی» همچنین به اقدامات چندماه گذشته اداره میراث فرهنگی استان یزد اشاره می‌کند و می‌گوید: درحال حاضر باتوجه به اقدامات چند ماهه اخیر و با تاکید بر رفع موانع ثبت جهانی، با همکاری تمامی دستگاه‌ها محدوده عرصه به طور کامل ساماندهی شده و چهره تاریخی بافت و منظر فرهنگی آن بیش از پیش خودنمایی می‌کند.

معاون میراث فرهنگی استان یزد همچنین تاکید می‌کند: در تداوم فعالیت‌های ساماندهی، اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط بر اساس پلان مدیریت شهر و به صورت یکپارچه اقدامات حفاظتی را ادامه خواهد داد. چنانچه هم اکنون بیش از ۸ کارگاه فعال در مقیاس دانه، مجموعه و بافت در شهر تاریخی یزد توسط نیروهای اداره کل میراث فرهنگی استان فعال است.
تابناک

 

بخش نظردهی بسته شده است..