استاندار یزد:

سرعت در ارائه خدمات مهمترین هدف مرکز سرمایه گذاری باشد

استاندار یزد گفت: سرعت در ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران مهمترین هدف مرکز خدمات سرمایه گذاری باشد و با حساسیت بیشتر به سرمایه‌گذاری ، حساسیت خود را به اشتغال و کاهش ناهنجاری‌های ناشی از بیکاری نشان دهد.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی  در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم تعامل دستگاه‌ها و همکاری آنها با مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان برای فراهم کردن زمینه های جذب سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: با تشکیل این مرکز در یزد، سرمایه‌گذار به جای مراجعه به دستگاه‌های گوناگون به یک مکان مراجعه می‌کند.
رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه سرعت در ارائه خدمات سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران باید مهمترین هدف تشکیل این مرکز باشد، تصریح کرد: حساسیت به سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده حساسیت به اشتغال و کاهش ناهنجاری‌های ناشی از بیکاری است.
میرمحمدی در عین حال دقت در کار کارشناسی به منظور تعیین دقیق شیوه نامه عملیات اجرای مرکز سرمایه گذاری را خواستار شد و افزود: در تدوین شیوه‌نامه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تدوین مشوق‌های قانونی سرمایه‌گذاری در استان و ایجاد هماهنگی برای پهنه‌بندی مناطق ویژه سرمایه‌گذاری باید مدنظر باشد.
وی ادامه داد: همچنین مفاهیم شیوه نامه و نیز تعیین مشاوران سرمایه گذاری نیز باید به گونه ای تعریف شوند که بدون ابهام باشند چون سرمایه‌گذار برای اینکه اطمینان حاصل کند سرمایه‌گذاریش منجر به سود می‌شود، از حضور یک مشاور امین استفاده می‌کند.
استاندار یزد درباره مبانی کار و تعیین چشم‌انداز توسعه استان نیز گفت: اگر مرکز خدمات این اختیار را دارد باید اطلاعات را با توجه به آمایش سرزمینی برای سرمایه‌گذاری در استان یزد بروزرسانی کرده و به صورت ویژه آن را دنبال کند.
در این نشست، گزارش تدوین شیوه‌نامه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان و گزارشی از عملکرد و اقدامات این مرکز در سال ۹۵، گزارشی از جایگاه استان در لایحه بودجه ۹۶ کشور و وضعیت درآمدی و اعتبارات هزینه‌ای استان، آخرین وضعیت دریافت اسناد خزانه اسلامی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان و پیشنهادات کارگروه تخصصی زیربنایی و شهرسازی استان مطرح و بررسی شد.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..