مجوزی برای گردشگری در غارهای یزد صادر نشده است

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری استان یزد با اشاره به انتشار اخباری با موضوع تخریب غارهای این استان توسط سودجویان گفت: این خبر را تکذیب می‌کنم چراکه تاکنون هیچ مجوزی برای گردشگری در غارهای استان یزد صادر نشده است.
فاطمه دانش یزدی با اشاره به انتشار اخباری در خصوص تخریب و آسیب غارهای استان یزد توسط گروه‌های گردشگری گفت: در استان یزد ۵۰ غار شناسایی‌شده است اما تاکنون مجوز گردشگری در آن‌ها به هیچ گروهی از گردشگران صادر نشده و اخبار منتشرشده در این خصوص را تکذیب می‌کنم.

وی افزود: تنها در سال ۸۹ دریکی از مناطق نمونه گردشگری مجوز برای گردشگری در غار صادر شد که در حال حاضر نیز در این منطقه گروه‌های گردشگر حضور ندارند.

دانش یزدی بابیان اینکه این اداره کل با محیط‌ زیست استان همکاری مناسبی دارد افزود: موضوع اقدامات حفاظتی از غارهای استان در کمیته‌ای با حضور محیط‌زیست موردبررسی قرارگرفته و این ادعا که غارهای استان یزد به‌واسطه حضور گروه‌های گردشگری تخریب‌شده‌اند صحت ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد غارها توسط گروه‌های گردشگری غیرمجاز تخریب‌شده باشند افزود: چنین چیزی صحت ندارد چراکه تور گردشگری به مقصد غارهای استان یزد برگزار نمی‌شود.
میراث اریا

بخش نظردهی بسته شده است..