برگزاری ۱۰ برنامه ملی و بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی یزد

no-thumbs

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: به منظور معرفی بیشتر فرهنگ و آیین‌ها همچنین ظرفیت‌های گردشگری یزد، بیش از 10 عنوان برنامه ملی و بین‌المللی در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزفاطمه دانش یزدی اظهار داشت: برگزاری نشست مشترک مثلث طلایی گردشگری ایران در روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن‌ماه از جمله برنامه‌هایی است که در راستای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای کارآفرینی در بخش‌های گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: در روز ششم بهمن ماه با برگزاری مراسمی ویژه از بانوان کارآفرین برتر در این عرصه‌ها تجلیل می‌شود.

دانش یزدی همچنین با اشاره به برگزاری جشن سده به عنوان یکی از مراسم‌هایی آیینی زرتشتیان استان یزد بیان کرد: این مراسم ۱۰ بهمن‌ماه در شهرستان‌های یزد و تفت برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری همایش ملی نساجی سنتی در یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش با موضوع «غیاث‌الدین نقشبند یزدی» 11 بهمن‌ها در یزد برگزار می‌‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد همچنین از برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی و گردشگری به مناسبت ایام‌الله دهه فجر خبر داد و افزود: از ۱۴ تا ۱۶ بهمن‌ماه نیز یزد میزبان راهنمایان گردشگری شرکت‌کننده در کنوانسیون بین‌المللی راهنمایان گردشگری که در تهران برگزار می‌شود،‌ خواهد بود.

وی یادآور شد: جشنواره آیین‌های سنتی رشکوئیه با عناوین «لپوکلوخ، لپو کلوقک» و نمایشگاه‌های گردشگری جنبی  نیز ۱۵ بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

دانش یزدی، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، همایش تخصصی مدیریت صنعت گردشگری، فرصت‌ها و چالش‌ها، نخستین همایش ملی زیلوی میبد، چهارمین کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی ایران و … را نیز از جمله برنامه‌هایی برشمرد که در ماه‌های بهمن و اسفند در یزد برگزار می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با اطلاع‌رسانی صحیح از این برنامه‌ها بتوانیم نقش اثرگذاری در جذب گردشگربه استان یزد ایفا کنیم.

دانش یزدی در مورد ارتقا خدمات ویژه نوروز ۹۶ نیز بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های کلی در این زمینه انجام شده و کمیته‌های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی نیز مشخص شده که فعالیت آنها به زودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: این کمیته‌ها شامل خدمات حمل و نقل، خدمات امداد و نجات، خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری، هماهنگی امور شهرداری‌ها، هماهنگی امور دهیاری‌ها، خدمات اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، اطلاع رسانی و تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی و برنامه‌ریزی و آمار است.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..