کاهش بارش ۹۲ و نیم درصدی در میبد

به گزارش یزدی نیوزمدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت:در شهرستان میبد از ابتدای سال آبی تاکنون تنها ۲ و نیم میلیمتر بارش داشتیم و ۹۲ و نیم درصد کاهش بارش نسبت به دراز مدت داشته است.
محمدمهدی جوادیان زاده  اظهار کرد:باید با مدیریت و بهینه سازی مصرف این شرایط بحرانی را پشت سربگذاریم و ازمنابع آبی به گونه ای برداشت کنیم که هم برای ادامه حیات و آبادانی نسل حاضر نیز آبی وجود داشته باشد .
وی گفت :در شهرستان میبد از تعداد ۸۲ حلقه چاه موجود ۴۳ میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی برداشت می شود که از این مقدار ۳۹ میلیون مترمکعب متعلق به بخش کشاورزی است که حجم زیادی از تخلیه آبخوان را تشکیل می دهد و مابقی در بخش صنعت و شرب مصرف می شود .
جوادیان زاده صرفه جویی درمصرف آب را مهم خواند و اظهار امیدواری کرد:با خاموشی های ۱۵ روزه صرفه جویی مناسبی اتفاق بیافتد تا در طول زمستان کمبودها را جبران و به حد نرمال برسیم .
با اشاره به آغازخاموشی زمستانی چاههای کشاورزی در سطح استان گفت:برای مدیریت بهینه مصرف آب دربخش کشاورزی این برنامه ریزی از آبان ماه درشهرستان های استان آغازشده است.
جوادیان زاده با اظهار تاسف از وضعیت کم بارش درسال آبی دراستان گفت:از ابتدای سال آبی تاکنون به طورمتوسط درکل استان ۷.۵ میلیمتر بارش داشتیم که نشان می دهد ۸۲ درصد بارش نسبت به درازمدت کاهش پیدا کرده است و امیدواریم با پیش بینی هایی که شده است دشت هایمان را از وضعیت بحرانی که به علت افت سالیانه منابع آبهای زیرزمینی اتفاق می افتد نجات بدهیم.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..