تاکید فرماندار بافق بر صیانت آثار تاریخی

به گزارش یزدی نیوزفرماندار بافق بر لزوم حفاظت از میراث گذشتگان،صنایع دستی و فراهم سازی زمینه جذب گردشگر به این شهرستان تاکید کرد.
محمد زاده رحمانی  اظهار داشت: این شهرستان با داشتن مناطق بکر طبیعی، مردم مهمانپذیر و آثار ارزشمند تاریخی – فرهنگی، می تواند بیش از این رشد یافته و در زمینه توسعه صنعت گردشگری با محوریت امام زاده عبدالله(ع) سرآمد دیگر شهر های استان شود.
فرماندار بافق با بیان اینکه توسعه اجتماعی در سایه توجه به مسائل میراث فرهنگی میسر خواهد شد گفت: مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نقش پر اهمیتی در صیانت و حفاظت از میراث فرهنگی دارد بنابراین باید با توجه به اهمیت موضوع، به تبیین و جایگاه بخشی در حوزه میراث فرهنگی پرداخته و با یک عزم ملی و احساس مسئولیت اجتماعی در جهت انتقال میراث گذشتگان به نسل آینده تلاش کند.
وی اجرای طرح های مشارکتی با شهرداری در حوزه شهری و دهیاری ها در حوزه روستایی را از تصمیم های خوب این نشست عنوان کرد و افزود: در این نشست همچنین ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان بافق یکی دیگر از مهمترین خواسته ها بود که مقرر شد با فوریت پیگیری شود.
فرماندار بافق اضافه کرد: با پیگیری برای اجرایی شدن این تصمیمات، بخصوص اجرای طرح های مشارکتی، یقینا در کوتاه مدت شاهد تحول در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان خواهیم بود.
شهرستان بافق بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی دارد که ۴۱ مورد آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسبده است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..