۱۰وقف جدید در ابرکوه ثبت سامانه کشوری شد

به گزارش یزدی نیوزرئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه گفت: در ۹ماهه نخست امسال ۱۰ وقف جدید این شهرستان در سامانه کشوری به ثبت رسیده است .
سید محسن ابطحی  اظهار کرد: این موقوفه ها شامل ۶ قطعه زمین با وسعت ۲هزار و ۷۲۳مترمربع ، یک باغ به وسعت هشت هزار و ۴۰۰مترمربع و سه باب منزل مسکونی به مساحت ۹۲۴مترمربع است.
وی با بیان اینکه در مجموع ارزش ریالی این موقوفه ها بیش از ۱۷ میلیارد ریال بر/اورد شده ، افزود : در سه سال اخیر۳۰ وقف جدید در سامانه اداره اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.
ابطحی با اشاره به اینکه خبرگزاری ها ، مطبوعات، روحانیت و اداره اوقاف و امور خیریه، ارکان مهم ترویج احیا و ارتقای جایگاه وقف در جامعه شده اند خاطرنشان کرد: ایجاد وقف های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه در چند سال اخیر، نشانگر بازگشت اعتماد مردم به وقف به عنوان یک عنصر فعال و گره گشا در حل بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه است.
این مسئول ، ترویج معارف دین به شیوه مدرن ، کمک به تسهیل ازدواج و مسکن جوانان ، ترویج فرهنگ قرآنی ، کمک به توانمند سازی مدارس و حوزه های علمیه و حوزه سلامت را از دیگر اهداف راه اندازی دفتر مشاوره وقف بیان کرد.
رئیس اوقاف و امور خیریه ابرکوه تعداد موقوفه در این شهرستان را یکهزار مورد عنوان کرد و اظهار داشت : ۶۵درصد از این موقوفه ها مربوط به سیدالشهدا(ع)است که عمده درآمد آنها برای برپایی عزاداری امام حسین(ع) هزینه می شود .
شهرستان ابرکوه با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی یزد واقع است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..