هشدار یک مسئول:

سواد سلامت مردم یزد رضایت‌بخش نیست!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: سطح سواد سلامت مردم در حال حاضر رضایت‌بخش نیست و اطلاعات جامعه باید به شکل ویژه در زمینه تغذیه افزایش پیدا کند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسن لطفی  در چهارمین جلسه شورای سلامت میبد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: باید همت کنیم ۲۵ درصد مرگ‌ها را کاهش دهیم و این امر تنها با مداخله در سبک زندگی مردم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سواد سلامت مردم در حال حاضر رضایت‌بخش نیست، افزود: مردم باید اطلاعات کافی به ویژه در زمینه تغذیه را دریافت کنند به عنوان مثال بدانند که روزانه حداکثر چقدر نمک و شکر دریافت کنند، مصرف روغن‌ها را کم کنند، میزان مصرف میوه و سبزی را بالا ببرند و در صورت تحرک پایین، کالری غذایی کمتری دریافت کنند.

لطفی با بیان اینکه میزان استفاده مردم از موبایل و تبلت و دیگر وسایل سرگرمی بسیار بالاتر از حد استاندارد است، عنوان کرد: باید سبک زندگی سالم را از خودمان آغاز کنیم تا عموم مردم هم یاد بگیرند تحرک خود را افزایش داده و استفاده از وسایل نقلیه را تا حد امکان کاهش دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد عنوان کرد: در سال ۷۲ میزان ابتلای مردم به دیابت ۱۱ درصد بود و اکنون این میزان به ۲۲ درصد یعنی دو برابر طی دو دهه اخیر رسیده است که راه حل آن آگاهی، نگرش و عملکرد صحیح مردم در سبک زندگی و کاهش عوامل بیماری‌زا است.

لطفی ضمن تقدیر از مدیر شبکه و رئیس بیمارستان میبد به خاطر تعامل و همکاری خوبی که در حوزه سلامت مردم دارند، همچنین قدردانی از فرمانداری این شهرستان به خاطر نقش خوبی که تاکنون ایفا داشته است، تصریح کرد: روحیات مردم میبد آمادگی دریافت راهنمایی‌ها و سیاست‌های افزایش سلامتی را دارد و باید قدر این موضوع را دانست.

وی همچنین سیاست‌های کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است را الگویی دانست که زیربنای برنامه‌های سلامت است و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این راستا حرکت می‌کند.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..