نشست های خاطره گویی انقلاب در کتابخانه های عمومی یزد

no-thumbs

همزمان با ایام الله دهه فجر، نشست های خاطره گویی انقلاب در کتابخانه های عمومی استان یزد برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوزاین موضوع به پیشنهاد اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد در نخستین نشست کمیته کتاب و کتابخوانی ستاد دهه فجر استان مطرح شد.
مدیرکل کتابخانه‌ های عمومی و مسئول کمیته کتاب و کتابخوانی ستاد دهه فجر استان یزد گفت: یکی از برنامه ‌هایی که برای دهه فجر سال ۹۵ طراحی شده و اجرا می شود، نشست کتابخوان ویژه اخلاق با محوریت اندیشه ‌های امام خمینی (ره) خواهد بود.
رقیه دوست فاطمی‌ها افزود: کتابخانه ‌های عمومی سراسر استان در روز ۱۲ بهمن‌ ماه همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی‌ عضو رایگان می‌ پذیرند.
دبیر ستاد دهه فجر استان یزد نیز گفت: یکی از دغدغه‌ های رهبر معظم انقلاب، تبیین مبانی نظری انقلاب اسلامی است و یکی از بخش ‌هایی که می ‌تواند در معرفی و تبیین این مبانی مؤثر باشد، حوزه کتابخوانی و کتابخانه ‌های عمومی است.
وی ادامه داد: از این رو امسال کمیته‌ ای با عنوان 'کتاب و کتابخوانی' به کمیته‌های ستاد دهه فجر استان افزوده شده است.
سعید زارع افزود: ویژه برنامه ‌های گرامیداشت دهه فجر امسال، با محوریت برنامه‌ های نو، خلاقانه و شادی ‌آفرین اجرا می شود و تلاش می کنیم جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی خاطره ‌انگیز باشد.
برگزاری نشست ‌های کتابخوان کتابخانه ‌ای و مدرسه‌ای در سراسر استان با محوریت کتاب ‌های انقلاب اسلامی، تقدیر از حجت‌ الاسلام مظفر سالاری نویسنده مطرح یزدی، برگزاری نقد کتاب 'جانستان کابلستان' در شهرستان بافق، افتتاح کتابخانه عمومی مصلای شهر احمدآباد اردکان، بازگشایی کتابخانه شهید صدوقی مروست و برگزاری شب شعر انقلاب اسلامی در یکی از شهرستان ‌های استان از دیگر برنامه‌ های کمیته 'کتاب و کتابخوانی' در ایام‌الله دهه فجر امسال است.

** آغاز به کار کمیته برنامه ریزی جشنواره رضوی در یزد
کمیته برنامه‌ریزی هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در استان یزد آغاز به کار کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و دبیر جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد با یادآوری برگزاری موفق ششمین دوره این جشنواره در استان گفت: با تلاش و همت همه همکاران کتابخانه‌ها و ستاد اداره کل، ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در یزد با زیبایی و شکوه خاصی برگزار شد.
رقیه دوست فاطمی‌ ها افزود: در سال ۹۵ افزون بر پنج هزار نفر از مردم کتاب‌خوان و فرهنگ دوست استان، در قالب سه بخش مسابقه کتابخوانی ویژه کودکان، بزرگسالان و خانواده‌ها در این جشنواره شرکت کردند که نفرات برگزیده استانی این جشنواره نیز در سالروز میلاد باسعادت حضرت امام رضا(ع) در ویژه برنامه‌ای استانی موردتقدیر قرار گرفتند.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..