آهنگران در شورای مشورتی اصلاح‌طلبان اردکان:

امروزه بیش از هر زمانی به اخلاق‌مداری نیازمندیم

حجت الاسلام «محمدعلی آهنگران» با بیان این که امروزه بیش از هر زمانی به اخلاق‌مداری نیازمندیم، اظهار کرد: متاسفانه اکنون در دانشگاه‌ها و حوزه‌های ما به اندازه‌ی توجه به اصول فقه و حقوق، به اخلاق توجه نمی‌شود.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام آهنگران در جمع اعضای شورای مشورتی اصلاح‌طلبان اردکان با اشاره به خصوصیات آخلاقی آیت الله «سید روح الله خاتمی» امام جمعه فقید یزد و اردکان، اظهار کرد: یکی از اهداف پیامبران الهی تلاش بر ایجاد جامعه‌ای اخلاق‌مدار بوده است و عالمان بزرگ نیز بعد از آنان همواره تلاش کرده‌اند تا در جامعه پیرامون خود اخلاق را نماد بدانند که به وضوح از مرحوم آیت الله خاتمی می‌توان به عنوان یکی از رهروان آن مسیر ارزشمند یاد کرد.

وی آیت‌الله خاتمی را به واسطه‌ی این که در اعمال و گفتارش اخلاق و تواضع وجود داشت، استوانه اخلاق خواند و افزود: این چهره روشن ضمیر، نماد انسان‌های بزرگ و تمثیلی از رسول اکرم(ص) بود؛ پیامبری که دوست خداست و مبنای دعوت او، دوستی، محبت و عشق بود.

فرزند صادق آهنگران از یادگارهای جبهه و جنگ خاطرنشان کرد: بدون شک اگر آیت الله «سید روح الله خاتمی» در دوران پیامبر حضور داشت از جمله پیروان راستین و در زمره‌ی امینان حضرت محمد مصطفی(ص) بود ولی آیا ما در دوره کنونی نماینده خوبی برای دین پیامبر هستیم و تا چه میزان در جامعه کنونی به جامعه اخلاقی پیامبر نزدیک شده‌ایم؟

وی طرح سئوالتی نظیر این که آیا آدم‌کشی هایی که اکنون در دنیای پرتلاطم و مشوش ایجاد شده و به نام اسلام و شیعه در جریان است، جز خشنونت چیز دیگری را تداعی می‌کند؟ و آیا این اتفاقات مرتبط با دین مبین اسلام است؟، عنوان کرد: متاسفانه اکنون در دانشگاه‌ها و حوزه‌های ما به اندازه‌ی توجه به اصول فقه و حقوق به اخلاق توجه نمی‌شود چرا که در صورتی شاهد کارنامه خوبی از اخلاق در کشورمان خواهیم بود که به اخلاق‌مداری نگاه ویژه‌ای شود.

حجت السلام آهنگران به روایتی از حضرت امیر(ع) به فرزندانش که فرمودند: « آنچه برای خود نمی‌پسندی، برای دیگران هم مپسند» اشاره کرد و در پایان افزود: نباید در حق دیگران ظلمی جاری کرد چرا که خود دوست نداریم در حقمان ظلم شود، امروزه بیشتر از هر زمان دیگری به اخلاق‌مداری نیازمندیم و چه خوب است که اخلاق آیت الله خاتمی را نماد و اسوه بدانیم و به زندگینامه چنین اشخاصی رجوع داشته باشیم.
 

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..