آیین اختتامیه دومین جشنواره تئاترفجراستانی یزد:

غیاثی ندوشن: تحرک و پویایی خوبی در حوزه تئاتر استان یزد آغاز شده است/ مدیر جدید انجمن هنرهای نمایشی استان یزد معرفی شد

آیین اختتامیه دومین جشنواره تئاترفجراستانی یزد با حضور مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،دبیر سی و پنجمین جشنوراه بین المللی تئاترفجر و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم با بیان اینکه طی دو سال گذشته تحرک و پویایی خوبی در حوزه تئاتر استان یزد آغاز شده است،اظهار داشت:اجراهای متعدد نمایش،برگزاری هفته تئاتربا رویکرد تقویت تخصصی گروههای تئاتری،جشنواره تئاتر فجر در دوسال گذشته وکارگاههای آموزشی از مهمترین برنامه هایی بوده است که طی دوسال گذشته برای پویایی نمایش در استان یزدبرگزار شد.
غیاثی ندوشن ادامه داد:امسال نیز در همه شهرستانهای استان یزد و برخی بخش های استان کلاس و کارگاههای آموزشی با حضور اساتید این فن برپا شد.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزاری این دوره های آموزشی علاوه بر تقویت بنیه آموزشی گروههای تئاتری در شهرستانها باعث برخی تولیدات بومی موفق نیز شده است.
غیاثی ندوشن در ادامه با اشاره به برگزاری دومین جشنواره تئاتر فجر استانی یزد ،گفت:در این جشنواره که استان‌های تهران، قم، خراسان شمالی و تبریز میهمان یزدبودند نمایش‌های هدیه مرموز، خانوم، دوبارگی، مکبث و هیس اون بیدار میشه اجرای صحنه‌ای داشته اند.
وی گفت: در نخستین روز از دومین جشنواره تئاتر فجر استانی، فیلم هشت تئاتر فجر در یزد به نمایش گذاشته شد.
به گفته غیاثی ندوشن، فیلم نمایش های گالیله به کارگردانی داریوش فرهنگ، هتل پلازا به کارگردانی کوروش نریمانی، گل به کارگردانی یاسر خاسب، خاموشی دریا به کارگردانی نیما دهقان، کنسرت حشرات به کارگردانی مریم سعادت، بیستون می‌ تازد به کارگردانی امین رضایی، فاوست به کارگردانی حمیدرضا نعیمی و منهای دو به کارگردانی داود رشیدی به نمایش گذاشته شد.

درمراسم اختتامیه نیز امیر صاحب جلال بعنوان مدیر جدید انجمن هنرهای نمایشی استان یزد معرفی و از اززحمات محمود دهقان هراتی مدیر قبلی این انجمن تقدیر بعمل آمد.
همچنین درپایان اختتامیه دومین جشنواره تئاترفجراستانی یزد با حضور مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،دبیر سی و پنجمین جشنوراه بین المللی تئاترفجر و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشورنشست پرسش و پاسخی با هنرمندان تئاتر استان یزد برگزار شد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..