۱۴ کشور خریدار صنایع دستی یزد

no-thumbs

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به ارزآوری بالای صادرات صنایع دستی گفت: محصولات صنایع دستی یزد به مقصد ژاپن، گرجستان و ایتالیا، هلند و ... صادر می‌شود که ارزآوری خوبی برای استان دارد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا نصیری  اظهار داشت: استان یزد در تولید فرش و گلیم، زیلو، پارچه و اشیای چوبی و قلم‌کاری از جایگاه و قدمت شایسته‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از همشهریان استان یزد از طریق تولید و فروش صنایع دستی ارتزاق می‌کنند، ادامه داد: صادرات صنایع دستی استان یزد به ۱۴ کشور دنیا صادر می‌شود که تنوع این محصولات بسیار زیاد و مربوط به بیش از ۵۰ رشته است.

نصیری با بیان اینکه هنرمندان و صنعتگران این استان آثار بی‌بدیلی در این رشته‌ها خلق می‌کنند، افزود: تولیدات دست‌ساز این هنرمندان شامل فرش، گلیم، ظروف شیشه‌ای، اشیای چوبی، پارچه قلمکار، زیلو، سفال و سرامیک، زیورآلات سنتی، مبلمان، مس، مصنوعات سنگی دست‌ساز، ترمه و … است که در بسیاری از کشورها طرفداران بسیاری دارد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های فراوان صنایع دستی استان در حوزه صادرات اظهار داشت: صنایع دستی استان یزد به دلیل تنوع تولیدات و ظرافت در ساخت از کیفیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل در ردیف کالاهای صادراتی استان قرار گرفته است.

وی از جمله تولیدات با کیفیت و مرغوب در این زمینه را زیلو و پارچه برشمرد و تصریح کرد: نساجی سنتی در یزد قدمتی طولانی دارد از این‌رو برنامه‌ریزی‌هایی برای احیای کارگاه‌های صنایع دستی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

نصیری با بیان اینکه احیای این فعالیت‌ها زمینه‌ساز حضور پر رونق صنعتگران در تولید صنایع دستی خواهد بود، عنوان کرد: از جمله برنامه‌های حمایتی در این زمینه ارائه تسهیلات، مرمت و راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی و بسترسازی برای بازارهای فروش است.

وی، تامین زیرساخت‌ها برای تولید محصولات صنایع دستی همچنین توزیع و فروش آن را از جمله سیاست‌های این اداره برای رونق گردشگری برشمرد و گفت: این مهم با تعامل بین دستگاه‌های اجرایی استان و همکاری تشکل‌های بخش خصوصی در راستای توسعه صادرات محقق خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به میزان ارزآوری صادرات محصولات صنایع دستی عنوان کرد: صادرات صنایع دستی از استان در سال جاری بیش از ‎7 میلیون و ۴۵۰ هزار دلار ارزآوری به دنبال داشته است.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..