توسعه ۶۰ درصد ناوگان اورژانس یزد در سال جاری

به گزارش یزدی نیوزرییس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ضرورت ارتقای خدمات پزشکی در استان از توسعه و نوسازی بیش از ۶۰ درصد ناوگان حمل و نقل و اورژانسی این مرکز خبر داد.

دکتر«احمد دهقان»  با بیان این مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه شهید صدوقی یزد نسبت به دیگر استان‌های کشور در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد، اظهار کرد: این مرکز با ۴۳ پایگاه که ۲۷ پایگاه آن جاده‌ای و ۱۶ پایگاه شهری هستند، در حال ارائه خدمات اورژانسی به تمام استان یزد است.

وی افزود: در این مرکز ۶۵ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد امداد هوایی وجود دارد که از این تعداد ۶۰ درصد توسعه و نوسازی شدند.

دهقان در ادامه با اشاره به این که مرکز فوریت‌های پزشکی استان یزد با ۳۰۰ نفر نیروی متخصص و اجرایی فعالیت در سطح استان مشغول به فعالیت است، گفت: ماهانه انجام متوسط پنج هزار مأموریت امدادی در مرکز اورژانس فوریت‌های پزشکی یزد ثبت شده که بیشتر آنها حوادث ترافیکی، قلبی و عروقی و حوادث تنفسی است.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان یزد با بیان این که میزان مأموریت‌های ثبت شده در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: از برنامه‌های پنجم توسعه به دلیل کمبود اعتبار عقب هستیم ولی خدمات به صورت مطلوب و قابل قبول انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود راه‌اندازی و ساخت پایگاه‌های شهری و جاده‌ای امداد پزشکی در سطح استان یزد را یکی از اولویت‌های تعیین شده در برنامه پنجم توسعه دانست و بیان کرد: شاخص متوسط زمانی که امدادگران مرکز فوریت‌های پزشکی به بیمار می‌رسند در شهر زیر ۷ دقیقه و جاده‌ای ۱۲ دقیقه است.

دهقان در پایان با اشاره به وجود ظرفیت‌های مختلف حوزه پزشکی در استان یزد گفت: ایجاد زیرساخت‌های ارتقای بیش از پیش خدمات پزشکی در استان ضروری است.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..