بدمینتون یزد و سودای بازگشت به روزهای اوج

به گزارش یزدی نیوزنیم نگاهی به سال‌های گذشته بدمینتون استان، روزهایی را برای‌مان یادآور می‌شود که ورزشکاران یزدی در این رشته ورزشی از سرآمدان کشور بودند و غالباً در بین نفرات برتر تیم ملی بدمینتون کشورمان موفق به کسب مدال‎های رنگارنگ و اخذ رتبه‎‎های بالا در مسابقات کشوری می‎‎شدند. اما بدمینتون یزد با گذشت زمان و در مقطعی از این روزهای طلایی فاصله گرفت به طوری که این رشته ورزشی پرهیاهو و پرجنب و جوش، چند سالی را در سکوت و فراموشی سپری ‌کرد و بدمینتون‌بازان یزدی در این سکوت و به دور از هرگونه حاشیه و مدال‎‎آوری به ورزش ‌پرداختند. خوشبختانه در حال حاضر با تغییر و تحولاتی که در کادر این هیات ورزشی اتفاق افتاده بارقه‎‎های امید در دل علاقه‌مندان به  این رشته ورزشی انفرادی و مدال  آور به وجود آمد تا باز هم شاهد روزهای اوج این ورزش با حضور مربیان کار بلد و استعدادهای نابی که از سوی این هیات شناسایی شده‌اند، باشیم.

روزهای طلایی بدمینتون یزد
عضو برتر تیم استان در مسابقات کشوری با اشاره به این که برنامه‌ریزی‌های منظمی در این هیات انجام شده و بدمینتون به روزهای اوج خود نزدیک می‌شود، به همشهری می‌گوید: خوشبختانه بها دادن مسئولان به ورزش بدمینتون استان و فعالیت‎‎های خوبی که در این رشته اتفاق افتاده، تحولاتی را در این رشته ورزشی به‌وجود آورده است به طوری که رسیدن به روزهای اوج بدمینتون یزد، دور از دسترس نیست.
«مجتبی کاظم‌پور» که هم به‌عنوان بازیکن و هم مربی در خدمت بدمینتون استان است، اظهار می‌‌کند: با توجه به این که در چند سال اخیر این رشته در فراموشی به سر می‌برد، باید برای رونق بیشتر این ورزش با کمک مربیان و پیشکسوتان این رشته به سراغ استعدادهای ناب و پویا رفت و با شناسایی استعدادهای جدید، بدمینتون استان را دوباره زنده و پویا کرد تا باز هم شاهد روزهای طلایی این ورزش استان در سال‎‎های آینده باشیم.
وی می‌گوید: در حال حاضر کمبود امکانات و دسترسی نداشتن به امکانات پرهزینه برای ورزشکاران بدمینتون یزد مشکل‌ساز شده است ولی اگر این امکانات مهیا شود به طور حتم می‌توان حضور در تیم ملی را برای یزدی‎ها نزدیک دید. کاظم‌‌پور عنوان می‎‎کند: برای حضور در تیم ملی باید تمام امکانات برای ورزشکاران استان مهیا شود تا با توانایی کامل آماده مصاف با حریفان شوند و باید فضایی کاملاً حرفه‌ای را برای فعالیت این ورزشکاران فراهم کرد.

حاشیه‌های گذشته
رئیس هیات بدمینتون استان با اشاره به احیای این ورزش در حال حاضر، می‌گوید: چند سالی بدمینتون استان در حاشیه به سر می‌برد و ورزشکاران این رشته با وجود این که از مدال‌آوران و ملی‌پوشان استان بودند، در سکوت و به دور از میادین ورزشی تمرین کردند.
«حسن ضرابی‌زاده» معتقد است که برای پیشرفت هر رشته ورزشی باید به سراغ اهل فن در آن رشته رفت و این در حالی است که اعضای سابق این هیات ورزشی با وجود تلاش‎‎هایی که کردند به دلیل این که از بدنه بدمینتون نبودند، موفق نشدند و کم کم ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته به حاشیه رانده شدند.
وی می‌گوید: اما در حال حاضر سعی بر ایجاد فضایی حرفه‌ای در بدمینتون داریم و با استعدادیابی که هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان صورت گرفته است، افراد مستعدی در این رشته شناسایی شده‎‎اند به طوری که دو بدمینتون‌باز خردسال یزدی به اردوهای استعدایابی تیم ملی راه یافتند و در دور رفت مسابقات لیگ دسته یک بدمینتون کشور نیز موفق به کسب مقام اول شدیم.

ایجاد زیرساخت    های مناسب
رئیس هیات بدمینتون استان با اشاره به وجود ۱۱ سالن اختصاصی بدمینتون در استان یزد، می‎‎گوید: فدراسیون بدمینتون کشور نیز با وجود این زیرساخت‌‌ها، میزبانی رقابت‌های انتخابی تیم ملی بدمینتون را به یزد واگذار کرد که امیدواریم ورزشکاران استان نیز در این مسابقات بتوانند به تیم ملی راه یابند.
وی ابراز امیدواری می‎‎کند که به زودی شاهد پیشرفت دوباره بدمینتون استان که در سال‌های گذشته از استان    های صاحب نام کشور بود و هموار در مسابقات کشوری جایگاه‎‎های اول تا سوم را به خود اختصاص می‎‎داد، باشیم.

   ساماندهی ۱۷۰۰ بدمینتون باز
رئیس هیات بدمینتون استان یزد از ساماندهی حدود ۱۷۰۰ ورزشکار در این رشته ورزشی خبر می    دهد و پیش‎‎بینی می‌کند به تعداد علاقه‌مندان این ورزش در استان افزوده شود و افراد بیشتری جذب بدمینتون یزد شوند.
«حسن ضرابی‌زاده» می‌افزاید: یکی از تصمیمات اجرا شده در هیات بدمینتون استان، فعال‌سازی هیات‌های بدمینتون در شهرستان‌ها بود که خوشبختانه این مهم انجام شد و اکنون در تمام شهرستان‌های استان دارای هیات بدمینتون هستیم.
وی با اشاره به ظرفیت    های داوری رشته بدمینتون استان به ویژه در شهرستان اردکان، تصریح می‎‎کند: شهرستان اردکان از وجود داوران خوبی در این رشته بهره‌ می‌برد که از جمله آنها می‎‎توان به «محمد نجاتی» یکی از داوران بین‌المللی این شهرستان اشاره کرد که رقابت‌های برون مرزی را نیز قضاوت می‌کند.

ضرابی‌زاده همچنین از فعالیت ۷۵ مربی بدمینتون به صورت رسمی در استان خبر می    دهد و می‎‎گوید: استان اکنون دارای ۵۰ داور مرد و ۲۵ داور زن است که به رشد این رشته ورزشی در استان کمک می‎‎کنند.
 
همشهری
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..