جزئیات پیامک‌های جدید حذف یارانه‌ها

به گزارش یزدی نیوزپیامک‌های جدیدی در روزهای گذشته تحت عنوان حذف یارانه به برخی خانوارها ارسال شده است که بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد که این خانوارها در صورت معترض بودن باید پس از حذف، مستندات درآمدی برای ادامه واریز یارانه ارائه کنند.

 
 حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه که طبق قانون باید براساس بانک‌های اطلاعاتی دقیق صورت پذیرد وارد فاز تازه‌ای شده است و بر همین اساس علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آخرین اقدامات برای این رویداد را تشریح کرد. 
 
ربیعی گفت: برای سه گروه پیامک حذف یارانه ارسال شده است چرا که طبق اطلاعات موجود، حدود ۷ میلیون نفر در کشور درآمد خیلی بالا و رفتار غیرقابل کنترل اقتصادی دارند.
 
در این باره خبرنگار فارس با پیگیری موضوع، به جزئیات جدیدی درباره نحوه حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه براساس ارسال پیامک توسط وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی دست یافته است. 
 
بر همین اساس، گروه‌هایی که پیامک حذف یارانه در ماه‌های آینده را دریافت کرده‌ند، باید مستندات و مدارک لازم خود را برای اثبات نیازمندی خود برای دریافت یارانه را اعلام کنند. به طوری که نشان دهد در آینده با توجه به دارایی‌ها و میزان درآمد خود، یارانه‌اش تداوم یابد. 
 
این بررسی‌ها نشان می‌دهد که یارانه افرادی که پیامک برایشان ارسال شده، در آینده حذف خواهد شد و پس از آن خانوارهای مدنظر باید در صورت اعتراض، مدارک خود را ارائه کنند تا با بررسی آن، نتایجش اعلام شود. 
 
به گزارش فارس، معمولاً یارانه نقدی خانوارهایی که در سال‌های گذشته حذف شده است، با مراجعه به سایت yaraneh10.ir نسبت به دلایل حذف آگاه می‌شدند که از این پس هم روال آن به همین صورت خواهد بود. 
 
پس از ثبت اعتراض، در این سایت طبق گفته مسئولان وزارت رفاه، ظرف ۳۰ تا ۴۰ روز با خانوارها تماس گرفته شده و درباره تداوم واریز یارانه یا حذف قطعی آن، اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
 
طبق گفته علی ربیعی وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی، تاکنون بیش از ۴ میلیون نفر از لیست دریافت یارانه خط خورده‌اند.
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..