یک مقام مسئول:

بیماریهای غیرواگیردار، چالش اصلی سلامت مردم یزداست

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: بیماری های غیرواگیردار، چالش اصلی سلامت مردم است که باید برای مقابله با آن اقدام های شایسته بعمل آید.

به گزارش یزدی نیوزمحمد حسن لطفی در نشست شورای سلامت مهریز افزود: برای تامین سلامت و مقابله صحیح و عملی با بیماری ها نه تنها مسئولان که خود مردم و خانواده ها نقش اساسی دارند.
وی ادامه داد: ارتقای بهداشتی و درمانی در گرو همت جدی ، فراگیری ، احساس وظیفه و انجام برنامه های آگاهی بخشی در حوزه بهداشت و سلامت و انجام برنامه های لازم و مورد نیاز در هر قسمت است.
وی همچنین به کاهش ازدواج‌ها و بارداری‌ها به عنوان یک موضوع اشاره و تصریح کرد: با این شرایط جمعیت کشور و استان رو به سالمندی سوق داده می شود که خود یک معضل محسوب می گردد.
فرماندار مهریز هم با قدردانی از اقدام های انجام گرفته در حوزه سلامت در این شهرستان در شهر و مناطق روستایی بر تلاش بیشتر و جلب مشارکت مردم تاکید کرد.
سید محمد رستگاری گفت: اهمیت و جایگاه بهداشت در سلامت جامعه و مردم بر هیچ فردی پوشیده نیست ، آنچه باید مورد عنایت قرار گیرد تلاش جدی ، همگانی و همکاری دستگاه های اجرایی برای ارتقای سلامت مردم است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز هم گفت: حدود ۷۰ درصد مرگ‌ها در جامعه ناشی از بیماری‌های غیر واگیر در کشور است که امیدواریم با اجرای برنامه های مختلف پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر این خطر کاهش یابد.
سید مهدی حسینی به مسائلی از قبیل فشارخون بالا ، چاقی، کلسترول بالا و کم تحرکی در جمعیت زیر پوشش اشاره و ابراز امیدواری کرد تا با جدیت سلامت مردم در بخش های مختلف تامین شود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..