کنگره «بزرگداشت حاج شیخ غلامرضا یزدی» در یزد

no-thumbs

کنگره «بزرگداشت آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی)» در استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی، استاندار یزد  در نشست هم‌اندیشی برگزاری کنگره آیت الله شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) معرفی مفاخر به جامعه را اقدامی شایسته دانست و اظهار کرد: یکی از راهکارهای احیای فرهنگ اصیل معرفی مفاخر و تبلیغ و ترویج ابعاد وجودی زندگی آنها است.

میرمحمدی دوری از لطافت زبان شعر و هنر را یکی از دلایل افزایش آسیب های اجتماعی و خشونت در جامعه بیان کرد و افزود: آشنایی با لطافت هنری اشعار و نیز ظرافت ها و مفاهیم غنی، درسی معنوی و اخلاقی است که باعث ظرفیت سازی در جامعه خواهد شد.
وی ادامه داد: لازم است فضای جامعه را از ادبیات غنی پُر کرد؛ به این طریق که با برگزاری بزرگداشت ها زمینهٔ آشنایی با آثار بزرگان فرآهم شود و زمینه ساز آشنایی جامعه با روحیات، منش و شخصیات آنان شود.
میرمحمدی بیان کرد: تداوم برگزاری مراسم های بزرگداشت برای مفاخر استان باعث می شود جنبه های شخصیتی آنها در بطن جامعه تأثیر بگذارد و به فرهنگسازی منجر شود.
وی افزود: همان طور که آثار مفاخر در اقشار صاحب‌نظر تأثیر می گذارد این اثرگذاری شامل حال عموم جامعه نیز خواهد شد.
استاندار یزد یادآور شد: از این رو تلاش استان شناساندن آثار بزرگان و گسترش ابعاد وجودی زندگی آنان در سطح جامعه است.
یادآور می‌شود در این نشست درباره چگونگی برگزاری کنگره حضرت آیت الله حاج شیخ غلامرضا یزدی هم اندیشی و مطرح شد که بزرگداشت «محمدعلی ریاضی یزدی» شاعر یزدی و «ابوالفضل زررویی نصرآباد» شاعر و پژوهشگر و طنزپرداز استان و کشور در دستور کار انجمن آثار و مفاخر استان قرار دارد.
منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..