۶۳درصد یزدی ها بیشتر از یکبار در روز ‘نبات’ مصرف می کنند

no-thumbs

یک متخصص تغذیه در یزد با اشاره به آمار مصرف قند و نبات مردم این استان گفت: 63 درصد یزدی ها روزانه بیش از یکبار یا بیشتر، 'نبات' و 32 درصد آنها روزانه بیش از پنج حبه قند مصرف می کنند.

به گزارش یزدی نیوزیوسف نقیایی  افزود: هر حبه قند به طور متوسط چهار گرم و تقریبا ۱۶ کیلوگرم انرژی دارد و طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی بهتر است که مصرف حبه های قند روزانه به کمتر از هفت حبه محدود شود ،البته نباید دیگر از غذاهای حاوی قند و شکر استفاده نمود.
وی با بیان اینکه مصرف بی رویه قندهای ساده با بیماری دیابت ارتباط مستقیم دارد اظهار کرد:
منابع اصلی دریافت قندهای ساده عبارت از قند، شکر، نبات، انواع شکلات ، شیرینی ها ، آب میوه های صنعتی و نوشابه است.
مدیر گروه واحد تغذیه مرکز بهداشت استان یزد با بیان اینکه هر لیوان نوشابه حاوی ۲۵ گرم شکر است گفت: بنابراین برای پیشگیری از بسیاری بیماریها چون دیابت باید مصرف قند و منابع حاوی آن را کاهش دهیم.
نقیایی در ادامه به مصرف نامناسب روغن ها اشاره و تصریح کرد: هر گرم روغن ۹ کیلوکالری انرژی دارد و بعنوان مثال هر یک قاشق غذاخوری روغن بیشتر از ۲ عدد سیب(۱۲۰ کالری) متوسط انرژی دارد.
نقیایی خاطر نشان کرد: اصلی ترین منابع دریافت روغن ها عبارت از انواع روغن ها، گوشت های پرچرب، کره، سرشیر، خامه و انواع سس های مایونز است .
وی با بیان اینکه بیماری های قلبی عروقی با مصرف روغن در ارتباط است افزود: روغن های حیوانی و جامد حاوی اسیدهای چرب اشباع هستند که موجب افزایش کلسترول خون می شود.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..