مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد:

۲۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای اجرای طرح های سرمایه گذاری در یزد

برای عملیاتی شدن و اجرای طرح های سرمایه گذاری استان افزون بر 22 هزار میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز است.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به اینکه تاکنون ۷۱ فرصت سرمایه گذاری در استان شناسایی و تدوین شده است گفت: برای عملیاتی شدن و اجرای طرح های سرمایه گذاری استان افزون بر ۲۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز است.علی نمازی گفت: از مجموع این فرصت ها، ۱۰ فرصت به عنوان شاخص انتخاب شده که برای اجرای آن بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.
وی حجم پروژه های سرمایه گذاری عمومی را ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: در بخش های صنعت و معدن، کشاورزی، انرژی و میراث فرهنگی و گردشگری فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد با اعلام آمادگی برای جذب سرمایه گذاری اضافه کرد: زیر ساخت های لازم در این زمینه فراهم است و سرمایه گذاران تاکنون استقبال خوبی داشته اند.
وی از بهبود و رونق فعالیت های سرمایه گذاری و اعلام آمادگی کشورهای مختلف در این زمینه خبر داد و افزود: از آغاز فعالیت مرکز یاد شده تاکنون سرمایه گذارانی از کشورهای انگلیس، ایتالیا، آفریقای جنوبی، هند، اتریش، آلمان، فرانسه، ژاپن و چین آمادگی خود را برای سرمایه گذاری اعلام و برخی از آنها نیز فعالیت اجرایی خود را شروع کردند.
نمازی با قدردانی از حمایت مسئولان ارشد استان و مدیران دستگاههای اجرایی از بخش سرمایه گذاری افزود: تلاش استان به این موضوع معطوف است و در این زمینه مشوق هایی در زمینه مالیات، بیمه و امور گمرکی وجود دارد که سرمایه گذاران می توانند از آن استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش، سرمایه گذاری را پیش شرط تولید و ایجاد اشتغال را در گرو تولید برشمرد و اظهار داشت: در راستای رشد و رونق سرمایه گذاری مرکز خدمات سرمایه گذاری استان راه اندازی شد و در حال حاضر نمایندگان تام الاختیار بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی در این محل حضور دارند و امور مربوط به سرمایه گذاری را دنبال می کنند.

تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..