پیشرفت ۵۰ درصد طرح انتقال آب به ۱۵ استان

به گزارش یزدی نیوزمدیر غرفه آب و نیروی نمایشگاه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از اجرای بیش از ۶ هزار کیلومتر خطوط انتقال آب در ۱۵ استان کشور با قطرهای مختلف خبر داد.


پیشرفت ۵۰ درصد طرح انتقال آب به ۱۵ استانکریم لونی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: در بخش سدسازی نیز ۶۱ سد به حجم مخزن حدود ۲۴ میلیارد متر مکعب ساخته شده و ۴۲ سد درحال بهره برداری و ۱۹ سد دیگر درحال اجراست.

وی از پایان یافتن تونل های طویل انتقال آب به صورت مکانیزه و غیر مکانیزه به طول ۲۲۱ کیلومتر خبر داد و افزود: ۱۹۲ کیلومتر آن نیز در دست اجراست.

ابوالفضلی کارشناس حوزه نفت و گاز نیز در مصاحبه با خبرنگارصدا و سیما از طراحی، ساخت و راه اندازی پالایشگاه میعانات گازی با ظرفیت تولید روزانه ۳۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و یورو ۵ خبر داد.

نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در مساحت ۶۰۰ متر مربع در ۱۲ عرصه با ۳۸ موضوع تخصصی و ۴ موضوع دانشی، ۲۷ سال تلاش مهندسی و جهادی مهندسان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) را به نمایش گذاشته است.

سفرا و وابستگان نظامی آذربایجان، ایتالیا، لهستان، اوکراین، قزاقستان، پاکستان، هندوستان، اندونزی و سوریه با حضور در این نمایشگاه از غرفه های نفت، گاز و پتروشیمی – بنادر و سازه های ساحلی – آب و نیرو و معادن و صنایع معدنی دیدن کردند و از نزدیک با توانمندی ها، ظرفیت ها و دستاوردهای بزرگ مهندسان جوان کشورمان در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آشنا شدند.
 

بخش نظردهی بسته شده است..