وزیر راه و شهرسازی:

خطوط ریلی یزد از گلوگاه‌های مهم کشور است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تسریع در انجام پروژه ریلی بافق به زرین‌شهر گفت: خطوط ریلی یزد از گلوگاه‌های مهم کشور است.

به گزارش یزدی نیوزعباس آخوندی در حاشیه بازدید از راه‌آهن یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یزد یکی از گلوگاه‌های بسیار مهم در زمینه خطوط ریلی کشور است که پیشرفت‌های خوبی نیز در این زمینه داشته است.

وی با تاکید بر افزایش ایمنی و اهمیت توسعه خطوط آهن در کشور ادامه داد: در مسیری که از بافق یزد به سمت زرین‌شهر در دست احداث است امیدواریم بتوانیم در راستای افزایش و توسعه ایمنی خطوط ریلی از یک سیستم کاملا اتوماتیک بهره‌مند باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این مسیر بیش‌ از ۴۷۰ کیلومتر راه مستقیم وجود دارد، اضافه کرد: با خطوطی که در ایستگاه‌ها‌ی موجود در طول این مسیر ایجاد می‌شود، طول مسیر به حدود بیش‌از ۵۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت توسعه راه‌آهن در کشور ادامه داد: خوشبختانه اجرای کار در این مسیر پیشرفت بسیار خوبی داشته به طوری که کمتر از نیمی از کل پروژه تا اجرای نهایی و بهره‌برداری مانده است.

وی میزان پیشرفت طرح از اسفند‌ماه سال گذشته تا کنون را ۶۰ درصد اعلام کرد و بیان داشت: بر اساس بازدیدهایی که امروز از ایستگاه شهرستان اشکذر و شهرستان یزد داشتیم به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری بتوان از این پروژه در استان یزد بهره‌برداری کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: انتظار می‌رود تا پایان دوره دولت یازدهم بتوانیم پروژه را در بخش اصفهان نیز مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

وی با اشاره به نقش راه‌آهن استان در حمل و نقل و جایگاه خطوط ریلی در سطح کشور گفت: بیش از ۳۰ درصد بار ایران به تنهایی از خطوط استان یزد حمل می‌شود و با توجه به رشدی که در حمل و نقل و جابجایی بار داشته است شاهد رشد ۴۰ درصدی در این حوزه بودیم.

آخوندی با اشاره به اهمیت افزایش ظرفیت ریلی در سطح کشور برای جابجایی بار یا مسافر افزود: امیدواریم با اجرای راه‌آهن در این منطقه، شاهد افزایش ظرفیت خطوط ریلی باشیم و با توجه به اجرای طرح های لازم، ایمنی را نیز ارتقا دهیم.

وی با یادآوری حادثه تلخ قطار سمنان عنوان کرد: بروز چنین حوادثی باید درس عبرتی باشد تا برای توسعه ایمنی راه‌ها در حوزه راه‌آهن از بروز خطاها پیشگیری کنیم.

فارس

بخش نظردهی بسته شده است..