رئیس اتحادیه صادرکنندگان یزد:

در حال از دست دادن بازار عراق و افغانستان هستیم

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان استان یزد گفت: در حال از دست دادن بازار عراق و افغانستان هستیم.

به گزارش یزدی نیوزمحمود امانت در چهارمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم همکاری گمرک در ارائه آمار نمی‌توانیم تحلیل درستی از بازار داشته باشیم و بازار فروش ما در عراق افت کرده و از دست خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه با گمرک همکاری خوبی داریم ادامه داد: با تغییر مدیریت گمرک با مشکل مواجه شدیم چون آمار و اطلاعات را به صورت ریز به ما می‌دادند و برای تجزیه و تحلیل و بررسی افت صادراتی مهم بود اما امروز توان بررسی نداریم چون آمار و اطلاعاتی نداریم که تحلیل کنیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان استان یزد یکی از چالش‌های صادرکنندگان با گمرک استان را عدم صادرات کالا در گمرک استان یزد برشمرد و عنوان کرد: تا دو سال پیش بیش‌ از ۳۰ درصد صادرات استان خارج از آمار گمرک استان بود که به دنبال حل آن بودیم ولی با تغییر مدیریت این موضوع نیز با چالش جدی‌تری مواجه شد.

وی با تاکیدبر اینکه در حال از دست دادن بازار عراق و افغانستان هستیم تصریح کرد: اگر این آمار و ارقام ماهیانه ارائه می‌شد مراقب بودیم تا این بازار از دست نرود و می‌توانستیم در تحلیل‌های آماری در نقاطی که ضعف داریم متمرکز شویم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان استان یزد عنوان کرد: متاسفانه مدیریت جدید گمرک به دلیل عدم تعامل با مدیران استان موجب شده تا صادرات استان از گمرکات دیگری انجام شود و این موضوع رشد صادرات استان را نشان نمی‌دهد.

وی بیان داشت: در حالی که رشد صادرات در استان داشتیم اما آمارهای گمرک استان رشد صادرات منفی را نشان می‌دهد.

امانت در بخشی از سخنان خود با اشاره به تلاش برای توسعه بازار و فروش محصولات اظهار داشت: بر اساس تقاضایی که سوریه دارد و خریداری که به استان مراجعه کرده است تمام کاشی‌های دپوی استان را در صورت وجود به سوریه عرضه می‌کنیم.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های میدانی و حضوری در واحدهای تولید کاشی و سرامیک متوجه شدیم دپویی در استان نیست به غیر از چند واحد که مقرر شد برای فروش محصولات به سوریه اقدام کنیم.

امانت عنوان کرد:خوشبختانه بازار کاشی روبه بهبود است و دپویی ندارند چون مشتری برای آن‌ها آوردیم ولی کالایی برای فروش نداشتند و این نشان می‌دهد که تولید متناسب با نیاز بوده است.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..