روزهای ناسالم در یزد کاهش یافت

no-thumbs

مدیرکل محیط زیست یزد گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، متوسط روزهای ناسالم استان از 5/5 روز در هر ماه در سال گذشته به 3.25 روز در ماه در سال جاری کاهش یافته است.

به گزارش یزدی نیوزسیدحسین سادات موسوی  در آیین آغاز به کار نشست منطقه ای آموزش، پژوهش و توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست کشور در یزد افزود: برای دستیابی به توسعه پایدار توجه به محیط زیست ضروری است.
وی اظهار کرد: در گذشته حدود ۸۰ درصد صنایع و حدود ۹۰ درصد شهرکها و نواحی صنعتی استان در دشت یزد- اردکان مستقر شده بودند و حدود ۷۰ درصد سکونتگاههای استان نیز در همین محدوده قرار داشتند که این امر موجب آلودگی هوا استان شده بود.
موسوی خاطر نشان کرد: در راستای کاهش آلودگی در دو سال اخیر هیچگونه مجوز کاشی و فولاد در مسیر دشت اردکان صادر نشده و در تمام استان نیز مجوز این دو بخش به شدت کاهش یافته است.
موسوی تعداد صنایع آلاینده استان در سال ۹۳ را ۳۶۰ واحد بیان کرد و افزود: با اقدامات انجام شده اکنون به ۸۸ واحد رسیده است.
سومین نشست منطقه ای آموزش، پژوهش و توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز چهارشنبه در هتل صفاییه یزد اغاز شده و به مدت دو روز ادامه دارد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..