مدیرنظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو علوم پزشکی یزد:

کارخانجات مواد غذایی یزد ملزم به نصب “نشانگر تغذیه” شدند

مدیرنظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو علوم پزشکی یزد گفت: کارخانجات مواد غذایی یزد ملزم به نصب برچسب "نشانگر تغذیه" بر روی تولیدات خود شدند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از  خبرگزاری تسنیم از یزد، رضا مورکیان  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه فرهنگ سازی نقش مهمی در توسعه شاخصهای سلامت مردم دارد، اظهار داشت:رسانه ها باید توجه ویژه ای به بحث سلامت و شاخصهای سلامت جامعه داشته باشند.

 
مدیرنظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو علوم پزشکی یزد با تاکید بر ضرورت دقت در انتخاب کارشناسانی که در رسانه ها صبحت می کنند، گفت: برخی از کارشناسان برنامه صبحگاهی صدا و سیمای یزد صلاحیت لازم در زمینه بهداشت  و تغذیه را ندارند.
 
وی افزود: پیشرفت‌های صورت گرفته در جهان زمینه افزایش جمعیت و همچنین بهبود وضعیت تولید به ویژه در زمینه محصولات غذایی را فراهم کرده است.
 
مورکیان عنوان کرد: به همین نسبت میزان تقاضای محصولات غذایی هم بسیار زیاد شده و در برخی موارد شاهد هستیم که سوء استفاده‌هایی از سوی برخی تولید کنندگان محصولات غذایی انجام ‌شود.
 
مدیرنظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو علوم پزشکی یزد  با بیان اینکه حق همه مردم است که از مشخصات مواد غذایی که مصرف می‌کنند اطلاع داشته باشند، گفت: تمام کارخانجات مواد غذایی ملزم شدند که برچسب نشانگر تغذیه‌ای را بر روی محصول خود چاپ کنند.
 
وی تصریح کرد: در طرح کنترل سطح عرضه نمونه‌برداری لازم انجام می‌شود که هم به لحاظ برچسب‌گذاری و هم برای کیفیت مواد مربوطه اقدامات لازم انجام می‌شود.

بخش نظردهی بسته شده است..