انتقاد شدید یک روزنامه از مواضع متناقض نماینده یزد در مجلس

با حرف های دوپلهو، دل جناح راست به دست نمی آید/مشکلات مردم مختص به یزد نیست، چرا دیگران مهر نمی زنند؟/رابطه مصاحبه و نامه های متناقضت چیست؟

اکنون این سوال را باید از آقای موسوی پرسید آیا اگر مردم مشکلات مالی و اقتصادی دارند راه‌حل آن حمله با مهر و تسبیح و توهین به یک مقام مسول که میهمان مردم یزد آنهم در خانه خدا است می‌باشد؟!

به گزارش یزدی نیوز  روزنامه صبح یزد در شماره اخیر خود در سرمقاله اش با تیتر" نماینده یزد و مواضع سردرگم" نوشته است: برهم زدن سخنرانی معاون پارلمانی رئیس رییس جمهور در مسجد جامع یزد توسط گروه اندکی از نمازگزاران باعث واکنش شدید مسولان استان و مقامات کشور شد. 

در چند روز گذشته نیز تعداد زیادی از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه ای اقدام سازمان یافته تعدادی نیروی خودسر که با سردادن شعار علیه دولت، همراه با پرتاب کردن مهر و تسبیح به‌سوی معاون رییس جمهور مانع سخنرانی او در نماز جمعه شدند را محکوم کردند اما واکنش نماینده اصلاح طلب یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در برابر این اعتراض‌ها جای تامل داشت.
ابوالفضل موسوی بیوکی در مصاحبه با سایت خبرآنلاین بعد از این اتفاق گفته بود: "اعتراض مردم همگانی بوده، موضوع هم معیشت مردم بود، مردم از دولت سوال داشتند و این ندایی از مردم خطاب به دولت است".
وی در قسمتی دیگر از این مصاحبه گفته است: "هرچند این اقدام خوبی نبود اما اینها نشان می‌دهد که خیلی به مردم فشار آمده که این واکنش را نشان دادند."
حتی موسوی برای اینکه این اقدام را مردمی و خودجوش عنوان نماید گفت: "آقای امیری عضو شورای نگهبان بوده، از اصولگراهای دولت است و اگر این اخلال سازمان  یافته بود این اتفاق برای آقای امیری نمی افتاد."
این صحبت ها در حالی از سوی نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بیان می شود که به گفته خودش، او از میانه های صحبت های معاون رییس جمهور وارد مسجد شده و در خطبه های نماز جمعه حضور نداشته است.
 اما وی خواهان منطبق بودن صحبت های معاون رییس جمهور با خطبه های نماز جمعه که توسط آیت الله ناصری ایراد شده است، بود که در آن امام جمعه یزد گفته بود اگر می خواهید مشکلات مردم را بفهمید مستقیما با مردم حرف بزنید.
اکنون این سوال را باید از آقای موسوی پرسید که اگر این واکنش ها مردمی و خودجوش و در جهت وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشت مردم بوده است و اعتراضات، نوعی گفتگوی دوطرفه و مستقیم با مردم! است، امضای شما پای محکومیت این تعرض به‌همراه ۱۷۳ نماینده دیگر که خواهان پیگیرد قانونی عوامل این حادثه هستند چیست؟ آیا اگر مردم مشکلات مالی و اقتصادی دارند راه‌حل آن حمله با مهر و تسبیح و توهین به یک مقام مسول که میهمان مردم یزد آنهم در خانه خدا است می‌باشد؟!
به‌نظر می‌رسد آقای موسوی با گرفتن این موضع خواسته است به نوعی خود را  ‌نماینده مردمی که از رنج و مشکلات آنها آگاه است و در بین مردم حضور دارد معرفی نماید که البته باید به وی یادآور شد کسانی‌که این اقدامات و تعرض ها را انجام می‌دهند طرفداران وسیعی در بین مردم ندارند و هیچگاه قرار نیست با این مواضع دوپهلو پایگاهی در جناح مقابل بدست آورند.
در ضمن باید به آقای موسوی گفت این اعتراضات همچنان که از سوی استاندار و دیگر مقامات استان و حتی خود معاون رییس جمهور بیان شد سازمان یافته و توسط افراد شناخته شده صورت گرفته است که در مناسبت های دیگر نیز اقدامات مشابه را انجام داده اند و بیشتر از آنکه دغدغه و انگیزه‌های معیشتی داشته باشند انگیزه های سیاسی دارند.
 و کلام آخر اینکه، آقای موسوی! هرچند مردم دارای مشکلات مالی بوده و در تنگناهای اقتصادی هستند اما این موضوع فقط مختص شهر یزد نیست و به نوعی تمام مردم کشور درگیر مسایل اقتصادی و معیشتی هستند. این معضلات دلیل بر صدور مجوز برای حمله به یک مقام مسئول در کشور و آن هم در خانه خدا نمی شود. 
هرچند در حالت خوش بینانه این مواضع  نسنجیده را  باید به حساب کم تجربگی پارلمانی موسوی گذاشت همچنان که در جلسه رای اعتماد به وزرا آشکار شد و در حالت بدبینانه باید آن را اختلاف وی با برخی از مسولین اجرایی استان دانست که برای ضعیف نشان دادن عملکرد آنها چشم بر روی برخی اتفاقات که اعتبار و حیثیت مردم یزد در سطح کشور را مخدوش می نماید با اتخاذ مواضع سردرگم  بسته است.

 

۲ دیدگاه