استاندار یزد:

۵۴پروانه مجوز فعالیت انرژی خورشیدی در استان یزد صادر شد

استاندار یزد گفت:با توجه به سرعت بالای استان در صدور مجوزها و شرایط مناسب انرژی خورشیدی ، تاکنون 54مجوز انرژی خورشیدی در این استان داده شده است.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایرنا ، سیدمحمد میرمحمدی سه شنبه در نشست مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان از برنامه ریزی برای بازاریابی بین المللی صادرات محصول های یزد به برخی کشورها قدردانی کرد.

وی ادامه داد: بدون شک باور توانایی استان در برقراری ارتباط با کشورهای دیگر یکی از اقدام های اساسی در تجارت و صادرات تولیدات این دیار است.
وی تعیین چند کشور هدف همچون غنا ، گرجستان و روسیه را برای برقراری ارتباط تجاری مطلوب عنوان کرد و افزود : این کار می تواند مقدمه ای برای ارتباط بین المللی استان و تولید بر اساس نیاز و سفارش هر کشور باشد.
استاندار یزد تولید سفارشی را اقدامی شایسته دانست و تاکید کرد: این موضوع که نتیجه همفکری مدیران استان در نشست سرمایه گذاری است زمینه ساز جهانی شدن تولیدات استان را بدنبال داشته است .
در این جلسه گزارش هایی پیرامون اعتبارسنجی شرکت های خارجی متقاضی سرمایه گذاری در استان در خصوص پذیرش ، جذب و رفع موانع سرمایه گذاری ارائه شد.
مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان گزارشی درباره پهنه بندی مناطق استان برای استقرار صنایع نیز در این نشست ارایه داد .
استاندار یزد در این خصوص گفت: پهنه بندی از اقدامات بسیار شایسته برای کابری های آینده و هدایت مناسب سرمایه گذاران است.
در ادامه این جلسه محمدرضا قمی زاده رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی یزد درباره اقدام های صورت گرفته در بخش بازاریابی بین المللی محصولات تولیدی این استان گزارش داد.
قمی افزود: از ابتدای امسال زمینه های ایجاد یک شرکت هلدینگ برای فعالیت منسجم شرکت های یزدی فراهم شده که با سرمایه گذاری ۱۵شرکت در حال شکل گیری و تاسیس است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر مذاکراتی با تجار کشورهای غنا ، گرجستان و روسیه و نیز عمان انجام شده تا بتوانیم در این کشورها نمایشگاه و انبار برای عرضه محصولاتی همچون فرش ماشینی، پارچه ، کاشی و سرامیک و لوازم خانگی داسته باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی استان یزد خاطرنشان کرد: تا پایان امسال نیز شرکت های تولیدی استان در سه نمایشگاه در کشورهای کنیا، اسپانیا و پاکستان حضور می یابند.

۱ دیدگاه