استحکام بافت تاریخی یزد ازبرخی مناطق نوساز بیشتر است

no-thumbs

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان اینکه بافت تاریخی یزد را با بافت فرسوده نباید یکی دانست، گفت: استحکام و مقاومت بافت تاریخی یزد در برابر زلزله و دیگر مخاطرات طبیعی بیش از برخی بافت های نوساز است.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمدرضا سیدحسینی در دومین نشست بازآفرینی پایدار شهری استان یزد گفت: با توجه به اینکه بافت قدیم یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، توجه ویژه‌ ای نسبت به حفظ این بافت وجود دارد.
وی در بیان تفاوت بافت تاریخی با بافت قدیمی فرسوده یادآور شد: خانه ایلخانی که بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد، هنوز اط استحکام بالایی برخوردار است اما در مقابل خانه‌هایی وجود دارد که در چند دهه قبل ساخت شده ولی به دلیل مشکلات ساختاری باید خراب شود.
این مسئول با تقدیر از همکاری مدیرکل دادگستری در اجرای طرح های مختلف همچون طرح‌ها ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ای شهرها اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بافت تاریخی این است که مقاومت بسیار بالایی در برابر حوادث طبیعی دارد.
سیدحسینی ادامه داد: حاشیه‌نشینی هنوز نتوانسته به بافت یزد لطمه زیادی وارد کند و اگر با برنامه‌ریزی درست حرکت شود، امکان جلوگیری از مشکلات حاشیه نشینی وجود دارد.
وی تصریح کرد: به دلیل خشکسالی های اخیر مهاجرت از مناطق روستایی افزایش یافته که بخشی از این جمعیت در اطراف شهرها سکونت یافته و مشکلاتی را برای بافت شهری ایجاد کرده ولی هنوز شرایط یزد مانند کلانشهرها نیست و اگر دستگاه‌های مختلف در استان با این پدیده با برنامه ریزی مناسب عمل کنند، یزد با مشکلات حاشیه‌نشینی مواجه نمی شود.
دومین نشست بازآفرینی پایدار شهری استان یزد امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..