اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی در اردکان برگزار می‌شود

به گزارش یزدی نیوزرییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردکان گفت: اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی با حضور هنرمندان در این شهرستان برگزار می‌شود.

"محمدعلی زمانیان" شناسایی و معرفی ظرفیت جوانان هنرمند علاقه‌مند به عرصه بازیگری و نمایشنامه‌نویسی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره خواند و افزود: به منظور رشد و ارتقای هنرمندان این عرصه و شناخت نقاط ضعف و قوت هنرمندان، جشنواره نمایشنامه‌خوانی در اردکان برگزار می‌شود و اثرهای برگزیده این جشنواره برای اجرای صحنه‌ای مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به شرایط حضور در این جشنواره افزود: کارگردانانی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند که تجربه کارگردانی داشته یا در دوره‌های آموزشی کارگردانی انجمن هنرهای نمایشی اردکان شرکت کرده باشند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان با بیان این که گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره به مدت یک هفته اجرای عموم خواهند داشت، گفت: اجرای موسیقی، تقدیر از هنرمندان پیشکسوت و دعوت از هنرمندان استانی از دیگر برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.

زمانیان خاطرنشان کرد: موضوع متون ارسالی به دبیرخانه آزاد است و علاقه‌مندان باید تا پایان آذر ماه فرم درخواست حضور گروه خود را تکمیل کنند.

وی در رابطه با شرایط آثار جهت شرکت در جشنواره، اظهار کرد: حداقل زمان برای یک اثر ۳۰ دقیقه است و نمایشنامه‌هایی که نوشته نویسندگان کشوری و تایید شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشد نیازی به بازخوانی ندارد اما متن‌های نویسندگان بومی اردکانی حتماً باید به تایید شورای بازخوان متن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برسد.

زمانیان در پایان با اشاره به این که در اختتامیه این جشنواره به کارگردانی اول تا سوم، نمایشنامه‌خوان مرد از اول تا سوم، نمایشنامه‌خوان زن از اول تا سوم و به اثر برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد، افزود: مهلت انتخاب متن و تشکیل گروه و تکمیل فرم درخواست حضور در جشنواره تا سی‌ام آذرماه است و زمان بازبینی آثار از یازدهم تا چهاردهم دی‌ماه خواهد بود که آثار انتخابی به جشنواره راه پیدا خواهند کرد.
 

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..