چاقی و کم‌تحرکی عاملی برای ابتلا به دیابت

no-thumbs

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با اشاره به لزوم بهره‌مندی از تغذیه مناسب در بیماران دیابتی گفت: چاقی و کم‌تحرکی عاملی برای ابتلا به دیابت است.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمدرضا آقایی‌میبدی اظهار داشت: بیماران دیابتی باید به مواد غذایی مناسب نیاز دارند که اگر رعایت نکنند کنترل بیماری آن‌ها دشوار خواهد شد.

وی با بیان اینکه عوامل ابتلا به بیماری دیابت گوناگون است ادامه داد: چاقی و کم‌تحرکی و رواج الگوی زندگی ماشینی و صنعتی در جوامع در حال ‌توسعه همچنین دریافت کالری بیش‌از حد، استرس و فشارهای روحی و روانی منجر به بروز بیماری دیابت می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد اضافه کرد: برای اینکه بیماران دیابتی به غذای سالم و مورد نیاز بدن خود دسترسی آسانی داشته باشند در مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با هدف رفع نیاز بیماران دیابتی استان، مرکز عرضه مواد غذایی رژیمی مناسب و مورد تایید ایجاد شده است.

این مسؤول با تاکیدبر اینکه بیماری دیابت آسیب‌های جبران‌ناپذیری از خود به جای می‌گذارد عنوان کرد: تمام بیماران دیابتی برای مراقبت و غربالگری عارضه‌های بیماری به پزشکان خانواده خود مراجعه کنند.

آقایی میبدی با اشاره به راه‌اندازی کلنیک‌های سطح دو و بهره‌مندی از متخصصان و پزشکان فوق تخصص در سطح استان اظهار داشت: بیش‌از ۵۰ پزشک متخصص و فوق‌تخصص در مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت حضور دارند که مراجعه کنندگان می‌توانند از چکاپ تکمیلی برخوردار شوند.

وی با اشاره به پذیرایی از بیماران در دو شیفت صبح و عصر ادامه داد: همچنین شهروندان می‌توانند به کلینیک‌های تخصصی سطح دو در بیمارستان‌های استان مراجعه کنند و از خدمات لازم بهره‌مند شوند.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..