همزمان با سراسر کشور و با حضور مشاور مدیرعامل در امور امداد و نجات هلال احمر استان یزد:

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدرسه راهنمایی ملاصدرا یزد

مشاور مدیرعامل در امور امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از برگزاری هجدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» در 18 مدرسه استان با حضور اعضا کانون دانش آموزی و نجاتگران هلال احمر همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، محمد زارع سروی مشاور مدیرعامل در امور امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت : مانور زلزله و ایمنی مدارس با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» در پانزدهم آذر ماه با همکاری ادارات مرتبط و سایر دستگاه های امدادی با حضور اعضا کانون دانش آموزی و نجاتگران هلال احمر در ۱۸ مدرسه استان برگزارشد.

وی با حضور در مدرسه راهنمایی ملاصدرا در جمع دانش آموزان و اعضا هلال احمرافزود: با توجه به خطر بالای وقوع زلزله در ایران و اهمیت ارتقاء دانش و آگاهی عموم مردم به ویژه دانش‌آموزان، مانور زلزله و ایمنی همه ساله در مدارس اجرا می‌شود که امسال با رویکردی جدید این مانور سراسری برگزار شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : این مانور با هدف کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد و ارتقای مهارتهای فردی و جمعی جوامع دانش آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله و استفاده کاربردی و عملی از آموخته های نظری دانش آموزان اجرا شد.

زارع سروی با اعلام اینکه یکی دیگر از اهداف این مانور هماهنگی بین ارگان‌ها و انجام کار گروهی می باشد ،عنوان کرد: دانش‌آموزان نحوه پناه گرفتن در مکان‌های مناسب، حمل مصدومان، انواع پانسمان، بانداژ و انواع باند پیچی در مواقع وقوع زلزله را انجام دادند.

در پایان مانور مشاور مدیرعامل در امور امداد و نجات هلال احمر استان یزد با مطرح کردن ۱۰ سوال امدادی به کسانی که پاسخ صحیح و کامل را دادند هدایایی را از طرف جمعیت هلال احمر استان تقدیم نمود.

بخش نظردهی بسته شده است..