تاکید نماینده یزدی مجلس بررفع مشکلات کارگری

no-thumbs

نماینده مردم شهرستانهای مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارفرمایان تمایلی به شکل گیری اتحادیه های صنفی ندارند بر ایجاد تشکل های کارگری بمنظور رفع مشکلات این قشر زحمتکش تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز محمد رضا صباغیان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ایجاد تشکلهای کارگری و اصناف را شعارهای انتخاباتی خود دانست و اظهار داشت:ایجاد این تشکل برای جامعه کارگری یک ضرورت است و بر این اساس به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری و تحقق این مهم را در دستور کار قرار داده است.
صباغیان برگزاری جلسه های مختلف با مسئولان استان یزد را در این ارتباط یادآور شد و گفت: سرانجام این خواسته به حق قشر کارگر در قالب سئوال از وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی پرسیده خواهد شد .
وی با بیان اینکه تمام سعی خود را پیرامون راه اندازی تشکل های مختلف اصناف و کارگری در حوزه انتخابیه بکار خواهم بست با ابراز امیدواری از شرکت گسترده کارگران در شورای کارگری تصریح کرد: اولین انتخابات شورای کارگری در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق بزودی برگزار می شود.
این نماینده مجلس ادامه داد:چنانچه این انتخابات با حضور پرشور کارگران برگزار شود نماینده آنها قادر است در تمام جلسه ها شرکت کند و از تصمیم های مدیران آگاهی یابد و انعکاس دهنده مشکلات قشر کارگر باشد.
صباغیان همچنین جایگاه نمایندگی مجلس را در تشکل های مختلف رفیع خواند و افزود: نماینده با استفاده از حق قانونی خود می تواند از حقوق کارگرها دفاع کند و مانند مجموعه ای شبیه هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سنگ آهن در انتصابها و کارهای این شرکت حضور داشته باشد.
نماینده پنج شهرستان استان یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نگاه امروز به تشکل کارگری همانند نگاه به بیمه و تحصیل در گذشته است و کارگران در آینده ای نه چندان دور به ضرورت ایجاد آن پی می برند.
وی همچنین در پاسخ به این سئوال که تشکل های کارگری فرمایشی نشود خاطر نشان کرد: حضور کارگران در عرصه می تواند مانع از این کار شود و اتحاد و همبستگی آنها، راههای ایجاد اختلال در این تشکل ها را مسدود خواهد کرد.
این نماینده تشکل کارگری را به عنوان یک مجمع و صاحب قدرت دانست و بیان کرد: تشکل کارگری بازوی توانمندی برای دفاع از حق و حقوق کارگر است.
شهرستان بافق بهشت معادن ایران است و نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت آن از قشر کارگر و وابسته به شرکت های معدنی این منطقه هستند.
بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلومتری یزد قرار دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..