معاون استاندار یزد: پول نداریم؛ باید مدارس و دانشگاه های نیمه ساز را به مردم بفروشیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: آموزش و پرورش طرحهای نیمه تمام دولتی خود را به بخش خصوصی واگذار کند زیرا اعتبارات موجود برای تکمیل پروژه ها کافی نیست.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایرنا سیدمحمدرضا سیدحسینی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل نوسازی ، تجهیز و توسعه مدارس استان افزود: البته این امر باید فارغ از مشارکت خیرین صورت گیرد.
وی با بیان اینکه دولت شرایط واگذاری امور به بخش خصوصی را تسهیل کرده است اظهار کرد:اگر پروژه‌های نیمه‌تمام به حال خود رها شوند و برای تکمیل آن اقدامی صورت نگیرد به سرعت مستهلک شده و سرمایه‌های ملی هدر می‌رود.
سید حسینی در ادامه تعداد طرحهای نیمه‌تمام دولتی استان را بیش‌ از یکهزار و ۴۰۰ مورد بیان کرد و گفت: با وجود اعتبارات فعلی تا ۳۰ سال آینده این طرحها تکمیل نمی شوند.
***نا ایمن بودن ۳۵ درصد فضاهای آموزشی یزد
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم با بیان اینکه افزون بر ۳۵ درصد فضاهای آموزشی استان از ایمنی لازم برخوردار نیستند گفت:برای رفع این مشکل نیازمند اعتبارات ملی هستیم.
احمد شیرزاد با بیان اینکه استان یزد در مقایسه با سایر استان‌ها از فضاهای آموزشی خوبی برخوردار نیست اظهار کرد: علارغم کمکهای خیرین در این زمینه اما مشکلات فضاهای آموزشی استان همچنان پرجاست.
وی خاطر نشان کرد: به علت ناایمن بودن مدارس ، در بسیاری از مواقع دانش‌آموزان در سایر مدارس ادغام و یا به صورت شیفت اداره می شوند.
***غیر استاندارد بودن سه هزار و ۳۰۰ کلاس درس
رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز یزد هم مجموع تعداد کلاس های درس استان را هشت هزار مورد بیان کرد و گفت: سه هزار و ۳۰۰ کلاس از این تعداد، غیر استاندارد و فرسوده بوده و نیاز به مقاوم سازی دارند.
امیرحسین رادمنش با بیان اینکه برای بازسازی این تعداد کلاس به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است افزود: همچنین به ۶۰ مدرسه جدید در استان نیاز است.
رادمنش با اشاره به اینکه ماهانه یک و نیم مدرسه در استان ساخته می شود گفت: در سالجاری ۳۲ طرح خیری با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا داریم.
تعداد خیرین مدرسه ساز استان را دو هزار و یکصد نفر اعلام شده است ، همچنین ۳۵ درصد کلاس های درس مدارس استان خیری است.

بخش نظردهی بسته شده است..