آغاز فصلی نو در حوزه گردشگری یزد:

خیابان تاریخی یزد پیاده راه می شود

به همت شهرداری یزد و با همکاری سازمان میراث فرهنگی به پیاده راه بهسازی وآماده می شود.

به گزارش یزدی نیوزبعد از تجربه موفق مدیریت شهری در ساخت پیاده راه خیایان مسجد جامع یزد،خیابان قیام یزد که از اولین خیابان ها ی یزد محسوب می شود به پیاده راه تغییر کاربری می دهد.
پیاده‌راه‌سازی این خیابان در طرح حسینیه تا حسینیه از حسینیه امیرچخماق تا حسینیه شاه طهماسب یزد اجرا می شود که ساماندهی معابر بافت تاریخی با توجه به تقاضای بازدید از بناهای تاریخی و ضرورت همخوان‌سازی معابر با بافت تاریخی، امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است؛ از این‌رو شهرداری یزد اقداماتی را برای ساماندهی معابر بافت تاریخی آغاز کرده است.
بنابراین گزارش معابراین خیایان قدیمی با توجه به تراکم جمعیتی گردشگران بسیار محدود است ضمن این‌که بازارتاریخی خان،بازارپنجعلی ،بازارمسگران و خیلی دیگر از مکان های تاریخی مانند مسجد ملا اسماعیل در این مسیر قراردارد.
با اجرای این عملیات عمرانی، اولویت عبور از خیابان قیام با عابران پیاده خواهد بود و ۴ لاین سواره نیز با عرض کم برای‌ تردد سواره در این خیابان ایجاد خواهد شد. محور حسینیه تا حسینیه شهر یزد قرار است با بازسازی و احیاء صورت گرفته  جداره‌های حسینیه‌های شاه طهماسب یا بعثت و امیرچخماق، تبدیل خیابان قیام به پیاده‌راه نیز در دستور کار مسئولان شهرداری یزد قرار گرفته است.

تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..