ایجاد قرارگاههای پیشرفت وآبادانی در استان یزد

به گزارش یزدی نیوزقرارگاه پیشرفت وآبادانی در سه شهرستان استان یزد ایجاد می شود .

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان یزد گفت: با توجه به ضرورت تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سه شهرستان یزد ایجاد می‌شود.
 
سید محمد میرقانعی افزود: : یکی از فعالیت‌هایی که در زمینه اردوهای جهادی در استان یزد انجام شد، فعالیت‌های ترویجی بوده که در این زمینه قعالیتهای خوبی در استان انجام شده است .

وی  برگزاری کلاس ها و کارگاه‌های آموزشی را از جمله فعالیت‌های ترویجی برشمرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات، اجرای طرح همگام با کشاورزی است که با همت  بسیج مهندسی کشاورزی استان در حال انجام است.
میرقانعی ،کمک در ایجاد مراکز پرورش بلدرچین و ماکیان، پرورش ماهی در مجاورت چاه‌های آب کشاورزی، کارگاه‌های پرورش قارچ خوراکی و کشت زعفران را از جمله اقدامات   در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان یزد  برشمرد .

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد همکاری و همراهی مسئولان شهرستانها در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و طرح‌های هجرت بودیم، عنوان کرد: متناسب با توان و ظرفیت شهرستانها، پیشنهاد شد که هر بخش، شهر یا شهرستانی بتواند برای شروع کار یک عرصه اقتصادی را به عنوان قطب صنایع تبدیلی و تکمیلی آن شهرستان در نظر بگیرد.

میرقانعی اشاره کرد : در شهرستان‌های ابرکوه، اشکذر، اردکان، بافق، بهاباد، تفت، خاتم، مهریز و میبد، محصولات زردآلو، محصولات گلخانه‌ای، فرآورده‌های کنجدی، خرما، زعفران، انار، پسته، لبنیات و زیلوبافی به عنوان محصول شاخص برای قطب صنایع تبدیلی و تکمیلی در نظر گرفته شد.

وی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته را تلاش در راستای ایجاد قرارگاه‌های پیشرفت و آبادانی اعلام کرد  و گفت: در ارتباط با ایجاد این قرارگاه‌ها در سه شهرستان استان یزد، پیگیری‌های لازم انجام شده است.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..