یک هشدار جدی:

آمار بسیار نگران‌کننده طلاق در شهرهای مذهبی

مشاور امور خانواده گفت: وضعیت طلاق در کشور به حد بسیار نگران کننده‌ای رسیده به طوری که شهرهای مذهبی ما همچون قم و مشهد نیز دچار این معضل شده‌اند.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حیدری ابهری با اشاره به وضعیت نگران کننده طلاق در کشور اظهار کرد: هم اکنون به طور متوسط در کشور از هر ۶ یا هفت ازدواج یکی به طلاق می‌انجامد که این میزان در کلان شهری چون تهران یک طلاق به ازای چهار یا پنج ازدواج است.

وی افزود: یکی از راه‌های جلوگیری از گسترش چنین معضلاتی آن است که همگان به خصوص خانواده‌ها به مسأله مشاوره چه قبل از ازدواج و چه بعد از آن، اهمیت ویژه‌ای دهند.

حیدری خاطرنشان کرد: حقیقتاً یکی از راه‌های جلوگیری از سونامی طلاق و آوارهایی که از این طریق به سست شدن کانون خانواده‌ها می‌انجامد، اهتمام به مسأله مشاوره البته به طور صحیح و به موقع آن است.

این پژوهشگر حوزوی بیان کرد: طلاب و روحانیون مشاور به دلیل تعهد دینی و اخلاقی و نیز آشنایی نسبی با اصول روان شناسی اسلامی می‌توانند نقطه اتکای خوبی برای خانواده‌ها و به ویژه نسل جوان در این امر باشند.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که حوزه‌های علمیه و به طور کلی نظام روحانیت از دیرباز و از قرن‌های پیش به این مهم عنایت خاص داشته و یکی از رسالت‌های خود را ارائه مشاوره به مردم در موضوعات مبتلابه زندگی به ویژه مباحث زناشویی و ازدواج می‌دانسته و به آن عمل کرده است.

حیدری گفت: ما اگر بتوانیم از طریق مشاوران خوب و دلسوز و متعهد، آگاهی مردم حتی از دوره کودکی و نوجوانی را ارتقا دهیم، این افراد وقتی بزرگ شدند و خواستند تشکیل زندگی دهند بهتر می‌توانند در مقام همسر و یا پدر و مادر، وظایف و تکالیف خود را انجام داده و در مقابله با بحران‌ها و مشکلات زندگی، رفتار معقولانه‌ای بر اساس صبر و متانت و سعه صدر از خود نشان دهند.

این مشاور امور خانواده تصریح کرد: وضعیت طلاق در کشور به حد بسیار نگران‌کننده‌ای رسیده به طوری که شهرهای مذهبی ما همچون قم و مشهد نیز دچار این معضل شده‌اند. فارس

بخش نظردهی بسته شده است..